köles

Az elfeledett “ősgabona”

A köles élettani, egészségre gyakorolt pozitív hatásai egészen egyedülállóak.

A gyomor egyik legjobb gyógyszere, hiszen könnyen emészthető, magas rosttartalma pedig megtisztítja a bélrendszert a salaktól. Így böjtöléskor, tisztító kúrák idején nélkülözhetetlen, de okosan tesszük, ha egész évben rendszeresen beépítjük az étrendünkbe. Mivel nem tartalmaz glutént, lisztérzékenyek, sőt a laktózérzékenyek is fogyaszthatják. Erős lúgosító hatással is bír, és alacsony kalóriatartalmával – miközben gyorsan és hosszabb időre eltelít – jól beépíthető a fogyókúrás étrendekbe.

Szabályozza a vércukor- és koleszterinszintet, magas a kovasav és szilícium tartalma. Az egyik  leggazdagabb magnéziumforrás, de tartalmaz foszfort, mangánt és vasat is.

B-vitaminban is gazdag. Így ha erőtlennek, fáradtnak érezzük magunkat, egy tál köles segíthet. Rendszeres fogyasztása szemmel láthatóan megszépíti, rugalmassá teszi a bőrt, erősíti a hajat és a körmöket. Olyan esszenciális aminosavat tartalmaz, amely növeli a szerotonin-szintet, vagyis benne van egy-egy löket boldogsághormon is.

Ideális tápláléka a vegetáriánusoknak, mivel gazdag fehérjeforrás.  Lábadozó betegeknek és kismamáknak kimondottan ajánlott a fogyasztása, hiszen erősíti az immunrendszert.

Ennyi érvből azért lehet választani, ugye? Most már csak meg kell tanulnunk, hogyan s mit kezdjünk vele.
Következő cikkemben az egyik kedvenc köles receptemet fogom megosztani veled.

Kövesd a példám és legyél Te is Szupernő

Márkus Magdolna - Szupernő

Baráti üdvözlettel
Márkus Magdolna
Szupernő
sikeres Szupernő Programos

Check Also

TÚLÉLÉSI TANÁCSOK KEZDŐ TELJESÍTMÉNY TÚRÁZÓKNAK

Avagy mire készülj fel feltétlenül…   Ha én ezt előbb tudom, lehet minden könnyebb lett …