Zsírégető élelmiszerek

Zsírégető élelmiszerek? Naná!

Korábbi cikkemben (ITT) olvashattál arról, hogyan is érdemes nekilendülni az életmódváltásnak, valamint a számodra elérni kívánt álomalakhoz vezető út első lépéséről. Íme, elérkezett a sorozat második lépése, amiben már nem csak fejben kell dolgoznod, hiszen ha már mentálisan felkészültél, akkor itt az ideje, hogy elkezdj változtatni az étkezési szokásaidon!

A második lépés

Ha eredményesek szeretnénk lenni, be kell iktatnunk a mindennapjainkba a testmozgást, valamint oda kell figyelnünk arra, hogy mit is eszünk. Sokszor halljuk, hogy 70%-ban a táplálkozás és mindössze 30%-ban a mozgás számít, igen ez valóban így van. Ezért kezdem most azzal, hogy segítek meghatározni neked, mit és hogyan egyél a biztos siker érdekében.

Felejtsd el a koplalást!

Amikor valaki elkezd koplalni, sokszor nincsen tisztában vele, milyen folyamatok is mennek ilyenkor végbe. A szervezet először is lejjebb kapcsolja az energiafelhasználást, vagyis egyszerűen kevesebb kalóriát alakít át energiává, tehát kevesebb zsírt éget el.

Ilyenkor a szervezet takaréklángon ég, alig tudunk mozogni, és úrrá lesz rajtunk a mérhetetlen energiahiány. Nagyon boldogok lennénk, ha ebben az esetben a zsírhoz nyúlna a szervezet energiáért, de ez nem így van! Van fél kiló szénhidrát raktárunk, és miután azt felhasználtuk, a szervezet a fehérjékhez nyúl, hogy energiát nyerjen. Vajon hol talál nagy mennyiségben fehérjét? Hm. Persze, hogy az izomban. És akkor kezdődik is a legrosszabb! Leépítjük fokozatosan az izomzatunkat. Sokan nem tudják, hogy kevesebb izom=kevesebb kalóriaszükséglet. Tehát ezután még kevesebbet ehetünk. Kezd összeállni a kép, igaz?

Egyél szépen és lefogysz! De mit?

Egy amerikai kutatóprofesszor határozta meg 25 évvel ezelőtt a glikémiás indexet, ami megmutatja, hogy egy bizonyos élelmiszer mennyivel emeli meg a vércukorszintet. A jó szénhidrátoknak alacsony a glikémiás értéke (50 alatti), ezáltal sokáig telítettség-érzést okoznak, ezzel ellentétben a rossz szénhidrátoknak magas, tehát folytonos édesség iránti vágyat okoznak, felszabadítják a inzulint a vérben, valamint zsírt raktároznak el a zsírsejtekbe.

A legnagyobb ellenségünk

Zsírégető élelmiszerekModern táplálkozáskutatók a túlsúly egyetlen igazi okának a tartósan magas inzulinszintet tartják, ugyanis a magas inzulinszint jelez a szervezetnek, hogy raktározzon zsírt! Ha odafigyelsz arra, hogy kerüld a cukrot és fehér lisztből készült késztermékeket, szépen elkezdenek leolvadni rólad a kilók.

Akkor tehát az út a karcsúsághoz…

…az alacsony glikémiás értékű élelmiszereken át vezet! Melyek tehát ezek a zsírégető élelmiszerek? Íme!

Italok

  • friss zöldséglevek
  • friss gyümölcslevek (cukormentes)

Kenyerek

  • rozskenyér
  • korpás v. barna kenyér
  • kétszersült
  • teljes kiőrlésű lisztből pékáruk

Gabonafélék

  • vadrizs
  • gabona müzli

Köretek

  • durumtészta
  • fényezetlen rizs
  • natúrrizs
  • tészták teljes kiőrlésű lisztből

Zöldségek és gyümölcsök

  • gombák
  • szójabab
  • cseresznye
  • limabab
  • csicseriborsó
  • vörös bab
  • tarkabab
  • lencse
  • grépfrút
  • zöldbab
  • zöldborsó
  • friss zöldségek, gyümölcsök

Édességek

  • keserű csokoládék
  • lekvár
  • gyümölcscukor
  • cukormentes gyümölcsfagylalt

Egyéb

  • diófélék
  • földimogyoró
  • sovány tej
  • tejtermékek

 Mégis mennyit egyek belőlük?

Mindenkinek megvan a napi kalóriaszükséglete. HA te kevesebb kalóriát viszel be, mint amennyit felhasználsz, fogyni fogsz!

Nem akarod folyton a kalóriákat számlálni?

Ezzel nem vagy egyedül, szörnyű folyton azzal foglalkozni, hogy mi, mennyi kalória. Érdemes egy nap 5 felé osztani az étkezésedet, úgy körülbelül 2-3 órás szünetekkel. Ne egyél nagy adagokat, és ha nem éreznél teljes telítettséget, csak gondolj arra, hogy nemsokára megint ehetsz. Eleinte nehéz lesz, de hamar összeszűkül a gyomrod, és onnantól kezdve ezekhez az adagokhoz leszel hozzászokva, ez lesz a természetes. Fontos! Csak akkor egyél, ha éhes vagy! Sokaknál már ez az egy kis praktika is súlyfelesleg csökkenést tud okozni!

Tipp

Kapcsold ki a tévét, miközben eszel! Egy tanulmány szerint, mikor nézünk valamit a tévében, leköti a figyelmünket a műsor, és nem vesszük észre, hogy már nem is vagyunk éhesek. Ez valóban így van, saját tapasztalat!

 Mintaétrend az eredményes fogyáshoz!

A harmadik lépés előtt, szeretnék neked abban segíteni, hogy meglásd, milyen fantasztikusan finom ételeket ehetsz majd úgy, hogy mellette fogyni is fogsz. Minél több megosztás, annál hamarabb jön a cikk!

Ha tetszett a cikk, oszd meg kérlek!

Baráth Krisztina Bianka - fitness edző

Baráti üdvözlettel
Baráth Krisztina Bianka
Fitness edző

Check Also

Szupernőként boldog leszek?

Szeretettel üdvözöllek! Demeter Miklós vagyok és hobbim a boldogság kutatás. Abban szeretnék segíteni neked, hogy …