Tippek és ötletek a „ma nincs kedvem edzeni” napokra – 2. rész

Mindannyian ismerjük az érzést, amikor kihagyjuk az aznapra betervezett edzést azért, mert éppen viszket a fogunk, fáj a hajunk vagy éppen görcsöl a körmünk. Az egyik legegyszerűbb dolog a kifogások keresése, és, ha azt éppen olyan emberrel osztjuk meg, aki nem jár edzeni, máris borítékolható, hogy az aznapi mozgás elmarad.

Az alábbi írásomban tippeket és ötleteket adok azokra a napokra, amikor a legnevetségesebb kifogásokkal magyarázzuk meg leginkább magunknak, hogy miért marad ki az edzésünk. Ha nálam beváltak, neked miért ne segítenének!

Írd be a naptáradba az edzést és az legyen a napirended része!

Ha nincs a napi teendők között az edzés, akkor sajnos meg is feledkezhetünk róla, hiszen bármi közbejöhet. A családi teendők, munkahelyi plusz feladatok, a hirtelen eleredő eső vagy a szépen szállingózó hóesés mind alkalmas arra, hogy törölje agyunkból az aznapra betervezett edzést. Ha viszont naptárban vezeted, akkor később ez már heti rutin lesz, és elmégy például minden kedden és csütörtökön jógázni.

Keress példaképet!

Mindig jó felnézni olyasvalakire, aki elérte már a céljainkat. Bebizonyítja, hogy számunkra sem lehetetlen lefogyni, szálkásodni, izmot építeni. Egyszer egy olyan edzőterembe jártam, ahol a tükrökön kívül kidolgozott testű modellek képei is láthatóak voltak. Meglepő módon túlzások nélkül, szép, izmos srácok, középkorú férfiak és dögös csajok mosolyogtak rám, miközben a súlyokkal küzdöttem. Ha van egy példaképed, aki ezekben a percekben rád mosolyog (akár csak a gondolataidban), nagyban megkönnyíti a gyakorlatokat és segíteni fog a holtpontok leküzdésében is.

banner_660x85

Vidd magaddal a munkahelyedre az edzőcuccot!

Feleslegesen senki sem szeret cipekedni. Férfiak zsebre dugott kézzel, nők cuki táskával járnak a legszívesebben. Egy edzőtáskában viszont ott lapul a sportcipő, póló, nadrág, esetleg törölköző, papucs, pipereszerek, és máris „málhás szamárrá” változik az ember. Készítsd szépen reggel az ajtóba a pakkot és cipeld! Meglátod, elmégy vele edzeni és nem fogod a munkahelyedről potyára hazacipelni!

Vezess edzésnaplót és kövesd a fejlődésed!

Egy napló lehet kézzel írott, de lehet elektronikus is. Szánj rá pár percet, és írd bele, hogy aznap milyen gyakorlatokat végeztél, mennyi ideig. Ha van hozzá kedved, vezesd az étkezéseket és a kényeztető jutalmakat is. Meglátod, ahogy telnek a hetek, átlátod majd, hogy honnan hová jutottál el. Ma már ingyenes weboldalakon is készíthetünk hegyzeteket, ahol grafikon mutatja az elfogyasztott szénhidrátot, zsírt, stb-t, az elégetett kalóriákat és a fogyás ütemét. Ugye, hogy kár lenne kihagyni?

Barátkozz, ismerkedj, illeszkedj be a csoporta, ahová jársz!

Az ember társas lény. Az öltözőben ezért ismerkedj, beszélgess! Oszd meg tapasztalataidat az edzésekkel, sportszerekkel, étkezésekkel kapcsolatban! Ahogy telik az idő, és hétről hétre rutinná válik egy-egy edzés, látni fogod, hogy kik azok az emberek, akik veled együtt látogatják ezeket az alkalmakat. Jó lesz arra gondolni, hogy új barátságokat kötöttél, hogy ezeket az embereket újra láthatod, és összeköt titeket a mozgás szeretete.

Végezetül: ha valóban erőt vettél magadon és végigcsináltad az edzést viszkető foggal, fájó hajjal vagy görcsölő körmökkel, nézz bele a tükörbe, és légy nagyon, de nagyon büszke magadra. Érezd és élvezd a feloldódott feszültséget, a tónusos izmaid látványát és töltsön el megelégedettséggel a tudat, hogy mégis megtetted. Aztán oszd meg másokkal is, hogy miért volt jó mégis megcsinálni!

Ha tetszett a cikk, oszd meg bátran, vagy szólj hozzá, mondd el a véleményed!

Komári Ági aerobic edző

Baráti üdvözlettel:
Varga-Komári Ági
Aerobic edző

Check Also

Szupernőként boldog leszek?

Szeretettel üdvözöllek! Demeter Miklós vagyok és hobbim a boldogság kutatás. Abban szeretnék segíteni neked, hogy …