tippek és ötlete

Tippek és ötletek a „ma nincs kedvem edzeni” napokra – 1. rész

Mindannyian ismerjük az érzést, amikor kihagyjuk az aznapra betervezett edzést azért, mert éppen viszket a fogunk, fáj a hajunk vagy éppen görcsöl a körmünk. Az egyik legegyszerűbb dolog a kifogások keresése, és, ha azt éppen olyan emberrel osztjuk meg, aki nem jár edzeni, máris borítékolható, hogy az aznapi mozgás elmarad.

Az alábbi írásomban tippeket és ötleteket adok azokra a napokra, amikor a legnevetségesebb kifogásokkal magyarázzuk meg leginkább önmagunknak, hogy miért marad ki az edzésünk. Ha nálam beváltak, neked miért ne segítenének? Na lássuk a tippeket.

Tűzz ki reális célokat és jutalmazd magad, ha elérted!

A reális és irreális között elég egyértelmű a határvonal, de azért néhány példával érdemes illusztrálni. Most november van, reális cél tehát, ha azt mondod, hogy karácsonyra szeretnél formába lendülni és meglepni a családot új alakoddal. Ez még jól is jöhet, gondolj csak bele, mennyi szép új ruhadarab és vásárlási utalvány kerülhet a neveddel a fa alá! A rendelkezésre álló bő egy hónapban szenvedés nélkül, ésszerű diétával és heti 3-4 edzéssel megszabadulhatsz 5 kilótól, ami teljesen reális cél. Ne akarj viszont ebben a pár hétben eszeveszetten koplalni, mindennap megerőltető kardio edzésekre járni és eltervezni, hogy karácsonykor habzsolhatsz és dőzsölhetsz, mert addigra úgyis 15 kilóval és jó pár ruhamérettel karcsúbb leszel. Két hét után csalódott, fásult, éhes és fáradt leszel, és borítékolhatóan feladod. Maradj tehát ésszerű és valósíts meg egy rövidtávú feladatot!

Beszélj a céljaidról barátaidnak, ismerőseidnek!

Ha már elkezded reklámozni, hogy hová szeretnél eljutni, s ennek érdekében milyen lépéseket tervezel, mindenképpen oszd meg a szűk környezeteddel. Az emberek (akárcsak a macskák) kíváncsiak, kérdezni fogják, hogy éppen hol tartasz, te pedig beszámolhatsz a fejlődésről. Eközben pedig ne hagyd magad eltántorítani, mert azért az energiavámpírok itt élnek és tevékenykednek közöttünk. Te csak tedd a dolgod és élvezd a munkádnak a gyümölcsét!

Vegyél bérletet!

Anyagias világunkban, amikor megdolgozunk a pénzünkért, senki sem szereti azt az ablakon feleslegesen kiszórni, a bérleteknek pedig van egy olyan rossz tulajdonsága, hogy lejárnak. Egyes edzőtermek ugyan a megmaradt alkalmakat a következő bérleten jóváírják, vannak viszont könyörtelen szolgáltatók, ahol bizony elvész a pénzünk. Egyébként sem érdemes halmozni az órákat, mert a fogviszketés egyre gyakrabban fog beütni, és nem fejlődtünk sehová. Vedd meg tehát a bérletet és tiszteld a pénztárcádat azzal, hogy az alkalmakat fel is használod!

Menj párban edzeni!

Kiváló motivációt jelent, ha egy barátnővel, baráttal vagy kollégával megbeszéljük, hogy együtt megyünk el egy csoportos órára. Ebben az esetben igyekezz olyan társat választani, akiről tudod, hogy megbízható, és nem dob egy sms-t az utolsó pillanatban, hogy körömgörcsök miatt inkább otthon marad. Ebben az esetben ugyanis a te kedved is elveszi az edzéstől. Menj lelkes emberrel edzeni, akinek ugyanolyan húzőerő leszel, mint ő neked. Így még a baráti kapcsolataid is ápolni tudod!

banner_660x85

Találd meg a kedvenc helyed és a kedvenc edződ!

Szerencsére ma már bőven vannak edzőtermek, óratípusok és edzők, akik közül válogathatunk. Kezdetben próbálj ki minél többet, hogy megtaláld a leginkább neked tetszőt. Lehet, hogy már az első alkalommal beleszeretsz a zumbába vagy a hot ironba, de az is lehet, hogy csak a sokadik próbálkozásra találod meg a neked valót. Előfordulhat, hogy az adott mozgásforma nem éppen a te világod, de jól esik gyönyörködni az edző szép izmaiban, vagy feldob annak energikus óravezetési stílusa. Olyan ez éppen, mint a párkeresés, munkát kell belefektetni, de előbb-utóbb mindenki megtalálja az igazit! Jómagam soha nem gondoltam volna, hogy éppen kick-box aerobik őrült leszek, mert még a gondolatától is kirázott a hideg. Aztán egy barátnőnek köszönhetem, hogy új oldalamat ismertem meg ezáltal, akinek a kedvéért bejelentkeztem az órára, és aki egyébként az utolsó percben saját foglalását lemondta. Légy tehát nyitott és befogadó minden újra!

Kényeztesd magad!

Legyen különleges napja a hétnek az az este vagy délután, amikor elmégy az edzőterembe. Egy mozgással töltött óra után remek felüdülés lehet a szaunázás, gőzben pihenés vagy egy lazító masszázs. Talán kicsit sablonos, de abszolút igaz, hogy munka után bizony édes a pihenés! Meglátod, szinte újjászületsz minden egyes alkalom után!

3 nap múlva következik a folytatás!

Ha tetszett a cikk, oszd meg bátran, vagy szólj hozzá, mondd el a véleményed!

Komári Ági aerobic edző

Baráti üdvözlettel:
Varga-Komári Ági
Aerobic edző

Check Also

Szupernőként boldog leszek?

Szeretettel üdvözöllek! Demeter Miklós vagyok és hobbim a boldogság kutatás. Abban szeretnék segíteni neked, hogy …