Teremts időt magadnak!

Az időgazdálkodás nem más, mint a feladatok megfelelő menedzselése 

Sok helyen találkozom azzal a felfogással, hogy aludj kevesebbet és lesz időd. Nem tartom helyes megoldásnak, más módszer is van arra, hogy időt teremtsünk magunknak, nem beszélve arról, hogy a szervezetünknek szüksége van a megfelelő minőségi és mennyiségi alvásra. Ezért próbáltam összeszedni néhány könnyebben megvalósítható ötletet, amivel időt teremthetsz magadnak.

  1. Zene és rádió helyett hallgass valamilyen tananyagot vagy nyelvleckét.
  2. Tévézés közben lehet mozogni, tornázni, vasalni. Így mondjuk, szórakozva dolgozhatsz. Ilyenkor összeköthetsz tevékenységeket egymással így fele annyi idő alatt dupla annyi dolgot tudsz elvégezni.
  3. TV nézés helyett lehet tanulni, olvasni és más hasznosabb, egészségesebb tevékenységeket csinálni, valami mással kiváltjuk a tevékenységet, tehát helyette csinálod. Az időrabló tevékenységek közül néhányat ezen az elven le lehet cserélni.
  4. Füzet, jegyzet használata. Gyűjtsd mindig az ötleteidet. Abban az esetben, ha valami hirtelen eszedbe jut, és nem tudod leírni, például egy blog bejegyzés vagy könyv részlet mondd fel a telefonodra.
  5. Tervezz! Bővebben a hosszú távú tervek készítése részben is olvashattál róla.
  6. Fókuszálj, csináld hatékonyan azt, amit csinálsz! ajánlott kikapcsolni a rádiót, abbahagyni a chatezést, Facebookozást és lenémítani a telefonodat, hogy valóban a feladatra tudj figyelni. Előzetes terv, vázlat készítése is hatékonyabbá teheti a feladat elvégzését.
  7. Technikai eszközök használata. Mai világunkba szinte mindig online vagyunk telefonnal, számítógéppel. Használd ezeket az eszközöket és a rendelkezésünkre álló programokat. Nagyon jó naptár programok vagy tervező programok vannak már. Hangot tudsz felvenni, képeket, videót tudsz készíteni hamar és egyszerűen, amit a későbbiekben újra tudsz hasznosítani. Azonban ügyelj arra, hogy ne legyél folyamatosan online, mert akkor már rabolja az idődet, ha minden percben kapsz valamiről jelzést.
  8. Hozz létre saját siker csapatot! A sok keresgélés, böngészés helyett gyűjts magad köré megbízható embereket, akik bizonyos területeken segíteni tudnak neked, esetleg tapasztalattal, ötletekkel láthatnak el. Pl.: könyvelő, ügyvéd, informatikus, hibaelhárító emberek. Amikor új területre keresel embert, akkor is jegyezd fel annak az illetőnek az elérhetőségét, aki számodra szimpatikus volt, elégedett voltál a munkájával vagy más ajánlotta. Amikor nem tartod mindenkivel személyesen a kapcsolatot, akkor is tudni fogod, kihez fordulhatsz, ez által rengeteg időt nyersz és nyugodtabb is leszel.
  9. Ne olvass el minden levelet! Biztos kapsz olyan hírleveleket, amik jelenleg nem érdekelnek, nem aktuálisak. Ezeket nyugodtan hagyd figyelmen kívül, ne olvasgasd feleslegesen őket. A Facebook, MSN, Skype, egyéb chatező programok se fussanak feleslegesen a gépeden, mert elvonják a figyelmedet.
  10. Tanulj meg nemet mondani!
  11. Adj át feladatokat másnak, delegálj!
  12. Tájékozódj! Amikor egy számodra idegen helyre utazol, mindig tájékozódj előre a közlekedési viszonyokról, helyi szokásokról. Kevesebb meglepetés fog érni és jobban tudsz tervezni.
  13. Sok kicsi sokra megy. Nem minden dolgot lehet egyből, azonnal megcsinálni. Inkább bontsd fel, hogy minden nap foglalkozol vele egy negyed órát, hosszú távon nagy eredményeket lehet elérni.
  14. Tömegközlekedési eszközön is töltsük hasznosan az időt. Vonaton, repülőn lehet olvasni. Helyi tömegközlekedésen utazva pedig tréninganyagokat, hangos CD-ket vagy nyelvi oktatóanyagokat hallgathatunk.
  15. Amikor több helyre mész autóval tervezd meg az útvonalat, lehetőleg optimálisan.
  16. Mindenhova egyeztetett időpontba menj! Az időpontokat célszerű előtte telefonon még egyszer megerősíteni.
  17. Alakíts ki rendszereket! A munka mellett a magánéletben is nagyon jól alkalmazhatók. Ismerd a családod időbeosztását.
  18. Amennyiben késős típus lennél, állítsd előrébb órádat.
  19. nyilván sok esetben szeretjük használni a kreativitásunkat, fantáziánkat azonban sokszor célravezetőbb elolvasni a használati utasításokat.
  20. Ne legyél maximalista. Hidd el sok esetben a 90% is elég, nem kell mindig a tökéletességre törekedni.
  21. 5 perces dolgokat, amik fontosak, ne feltétlenül halogass inkább a felmerülés időpontjában készítsd el.
  22. Szánj időt a feltöltődésre. Munkaidőbe iktass be óránkét 10 perc szüneteket. Mindenkinek szüksége van egy kis feltöltődésre.
  23. A teljesítményed maximumán végezz feladatokat. Fáradtan, éjszaka sokkal több energiádat emészti fel és nem is biztos, hogy hatékonyan oldod meg a feladatot, mint amikor kipihenten teszed mindezt.
  24. Interneten keresztül gyorsabb befizetni a csekkeket.
  25. Bevásárló listával indulj vásárolni, lehetőleg a megszokott helyekre, ha gyorsan akarsz végezni.
  26. Legyen rend az íróasztalodon, munka elvégzése után tegyél rendet, rendszerezd a szükséges iratokat és ne halmozd őket egy helyen.
  27. Villámolvasás, gyorsolvasás technikájának elsajátításával, sokkal gyorsabban szerezhetsz tudást a könyvekből.
  28. Amikor túlterheltnek, fáradtnak érzed, magad tervezd át az időbeosztásodat és tedd át a nem fontos feladatokat egy másik napra.
  29. Más emberek problémáit ne akard megoldani, sokszor nincs is igényük rá, csak szeretnék, ha valaki meghallgatná őket.
  30. Névjegyeket és iratokat rendezetten tárold, így mindig tudod hova kell nyúlni, ha valamire szükséged van.

banner_660x85

A felsoroltakon kívül neked is biztosan vannak bevált módszereid, hogyan szoktál felszabadítani magadnak időt. Írd le őket!

Szeretnél hatékonyabb lenni az időd, feladatok menedzselésében?

Gyere el a következő időgazdálkodás tréningünkre és vidám, barátságos hangulatban sajátítsd el a gyakorlatban is használható tudást!

Regisztráció, bővebb információk: Nyerj időt magadnak

Ha bármilyen kérdésed van, keress bátran!

Magyar Kitti - Coach, Támogató hátszél

Baráti üdvözlettel:
Magyar Kitti
Coach – Támogató hátszél

Check Also

Szupernőként boldog leszek?

Szeretettel üdvözöllek! Demeter Miklós vagyok és hobbim a boldogság kutatás. Abban szeretnék segíteni neked, hogy …