Stressz megelőzés

A stressz negatív hatásait sokkal jobb megelőzni, mint utólag orvosolni a már keletkezett egészségi és pszichés problémákat.

A legfontosabb része a megelőzésnek a tudatos odafigyelés és az, hogy fejleszted magad.

Gondolj bele milyen helyzetek válták ki belőled a feszültséget és a stressz érzését. Írd fel ezeket! Találsz közöttük valamilyen közös összefüggést? Például mindig feszült leszel, ha mások előtt kell beszélned, vagy határidőket kell tartanod. Tedd fel magadnak a kérdést, hogy miért érzel így! Amennyiben nem kapsz választ, addig kérdezgesd magadtól a miértet és boncold, amíg nem kapsz választ. A példára visszatérve nem érzed magad magabiztosnak, vagy személyiségedből adódóan egy kényszer érzés az, hogy állandóan határidőkhöz vagy kötve és ez frusztrál.

Amikor megszületett a miérted, ötletelj mi szükséges ahhoz, hogy megelőzd vagy elkerüld. Egész életedbe nem menekülhetsz a nyilvános beszédtől, tehát törekedni kell egy megoldás találására és a szükséges készség fejlesztésére.

Egy saját példám: Mivel szeretek előre dolgozni és törekszem a precíz munkákra, így amikor mások miatt csúsztam el a munkával nagyon stresszessé tette a további tevékenységemet. Amikor rájöttem, hogy nem az ember maga váltja ki belőlem ezt az érzést, akkor a konfliktus megelőzése helyett az illetővel megbeszéltem, hogy számomra miért gond az, ha nem kapok meg valamit időre és kértem, hogy ezt közösen oldjuk meg. Nem ment egyik napról a másikra, de találtam megoldást, megelőzési lehetőséget.

Általános stressz forrásokként szokták emlegetni: pénz, munka, a környezetben valamilyen személy, szituációk, és saját magunkat is szeretjük hergelni.

A forrás mindig bennünk keresendő és nem a körülményekben. Tudd meg mi a te stresszorod és találj megoldást, hogy ne utólag kelljen orvosolni a problémákat. Természetesen, ha egyedül nem megy, akkor kérj segítséget szakembertől. Magától nem fog megoldódni, megszűnni és folyamatosan menekülni se lehet előle. Inkább fejleszd magad, a készségeidet és nyugodtabb lesz az életed.

Figyeld meg a dolgokhoz való viszonyulásodat, milyen az attitűdöd? Hogyan szemléled a világot? Minden és mindenki rossz, neked akar ártani? Biztos így van ez? Kezd el keresni a jó dolgokat az életedben! Napról napra egyre több jó dolog fog veled történni, és az érzéseid is lenyugszanak, pozitívabbak lesznek.

Amennyiben egyéni segítséget szeretnél, kérd ingyenes konzultációnkat, hogy egy lépéssel közelebb kerülj a nyugodt, stressz mentes élethez!

És itt is bátran kérdezz, a picit lejjebb található komment ablakban

Magyar Kitti coach

Kívánok csodálatos, kiegyensúlyozott, sikeres, boldog életet!
Baráti üdvözlettel:
Magyar Kitti
Coach – Támogató hátszél

Check Also

Szupernőként boldog leszek?

Szeretettel üdvözöllek! Demeter Miklós vagyok és hobbim a boldogság kutatás. Abban szeretnék segíteni neked, hogy …