Pilates

Német úriember Joseph Pilates koncepciója, melyet a Kontroll művészetének nevezett. Olyan speciális mozgásforma, amely a törzsstabilizációs(core) izmok fejlesztését tűzi ki célul(hasizmok, hátizmok,külső- és belső csípőizmok). Lassú, folyamatos mozgás, melynek során hangsúlyt fektetünk a minőségi munkára.

Erő, hajlékonyság. kordináció.

Cél: Belső nyugalom, harmónia, megteremtése.

Pilates alapelvek:

  1. Légzés- Speciális, mellkasi ill. rekeszlégzésről beszélünk.
  2. Aktív has( Erőközpont) Power House- Tudatosan a gyakorlat befejezéséig megfeszítve tartjuk a hasizmokat, védve ezzel a gerinc alsó részét. Ez a legfontosabb alapelv!
  3. Folyamatosság- A mozgás lassú, a kivitelezés állandó.
  4. Vizualizáció- A könnyebb végrehajtás érdekében az egyes gyakorlatokhoz képeket társítunk.
  5. Izoláció a mobilizációban- Mindig elkülönítve egy izomra helyezzük a hangsúlyt, de a test közben mozgásban van.
  6. Ellazulás- A működésben lévő izomcsoportunkra koncentrálunk, a többi testrészt ellazítjuk.
  7. Ellenőrzés- Kontroll alatt tartom az adott gyakorlat egészét.
  8. Minőség- Mindig fontosabb, mint a mennyiség!
  9. Mozgás pontossága
  10. banner_660x85

Fizikai változások:

  • Inter/ intramuszkuláris kordináció fejlődése
  • Izomerő növelése
  • Izületi mozgásterjedelem növelése
  • Izomtónus megváltozik
  • Javul a testtartás
  • Testtudat
  • Esztétikusabb, finomabb mozdulatok
  • Légzéskapacitás nő
  • Kitartás, fegyelem
  • Önbizalom növelése
  • Összpontosítási képesség növelése

 
 
Ha bármilyen kérdésed van, itt alul a komment részben is nyugodtan felteheted

Korpácsi Évi - fitnesz oktató

Baráti üdvözlettel
Korpácsi Évi
fitnesz oktató
aerobic sportedző

Check Also

Szupernőként boldog leszek?

Szeretettel üdvözöllek! Demeter Miklós vagyok és hobbim a boldogság kutatás. Abban szeretnék segíteni neked, hogy …