Önmagadért, ne másért! „Majd, ha…”

Majd, ha lefogyok szeretni fognak; majd, ha kineveznek, elismernek a kollégák is; majd, ha jól főzök, befogad a párom családja; majd, ha elvégzem a képzést, jó szakember leszek; majd, ha, nagyobb lesz a gyermekem, lesz időm magamra; majd, ha, majd, ha, majd ha… Nem attól leszel szerethető, ha megpróbálsz megfelelni a mások által önmagadról felállított képnek vagy mások elvárásainak. Nem ettől és ezért fognak szeretni. Nem az számít, hogy mások mit gondolnak rólad, hanem az számít, hogy Te mit gondolsz magadról! Minden ebből indul ki.

Te mit gondolsz önmagadról? Milyen ember/anya/barát/társ/munkaerő vagy? Feltetted már ezt a kérdést? Az egy dolog, hogy feltetted már vagy megfordult a fejedben, de meg is válaszoltad? Úgy igazán, őszintén, mi volt a válaszod? Szereted Te önmagadat? Harmóniában vagy önmagaddal? Elégedett vagy az életeddel, munkáddal, családoddal, társaddal? Vagy esetleg állandó kritizálás megy önmagad felé. Elégedetlenség, hogy ez neked nem megy, ezt se csináltam meg ma: nem volt időm főzni, edzeni, takarítani, szépítkezni, stb.

Akkor biztos nem vagyok elég jó. Kinek nem vagy elég jó? Kevésbé szeret a párod/a gyermeket/a barátaid? Nem hiszem. Magadat szereted kevésbé, mert azt hiszed, hogy ezek függvénye mások és önmagad szeretete. Külső dolgokhoz kötöd a szerethetőségedet. Óriási tévedés!!! Szerethetőséged csakis belőled indul ki, nem külső dolgok teljesítésének függvénye. Szeresd és tiszteld önmagadat. Ezt könnyű mondani, tudom jól, megvalósítani már picit munkásabb, de közel sem lehetetlen.

Ha valamin szeretnél változtatni tedd meg, de ne másért, csakis önmagadért! Azért, hogy jobban érezd magad a bőrödben, hogy büszke legyél magadra, hogy elégedett legyél. Hidd el, minden rajtad múlik! Nem az edzőn, nem a kollégádon, nem a barátnődön, nem a párodon, hanem rajtad. Ők segíthetnek, támogathatnak, tanácsokat adhatnak, biztathatnak, és tegyék is. De a munka nagy része, a küzdés rajtad áll. Neked kell elkezdeni, neked kell menni és tenni és csinálni, haladni a kitűzött célod felé.

Nehéz lesz? Meglehet. Ki akarsz szállni? Egészen biztosan igen. Ne feledd, feladni mindig könnyebb, mint végigmenni az úton. Menj végig, haladj tudatosan lépésről lépésre! Nem kell azonnal mindent megváltoztatnod, a fokozatosság és következetesség mindig jó tanácsadók. Először kezd egyetlen szokás megváltoztatásával. Tartsd ezt minimum 21 napon át. Ez kihívás lesz rendesen. Tuti, hogy kifogás hegyek érkeznek majd önmagad felől, hogy: „nem kell ez nekem”, „ma még ez belefér”, „majd holnap”, „nem is igazán akarom én ezt”, „nem vagyok én erre alkalmas”, „nem nekem találták ezt ki” és így tovább. Megy a halogatás és a lebeszélés ezerrel.

Ekkor légy a legerősebb, szorítsd össze a fogad és csináld! Ne feledd, egy szokást mondtam, csak egyetlen egyet, pl: nagy általánosságban, ha a fogyás a célod, első körben hagyd el a fehér lisztes és fehér cukros ételeket. Cseréld le őket, teljes kiőrlésű termékekre, a fehér cukrot pedig mézre, vagy édesítőre. Ennyi. Ezt tartsd 21 napon át és utána is. Vagy ha a sport bevezetése az életedbe a cél, kezd heti két alkalommal, tartsd minimum három héten keresztül a heti két alkalmat és természetesen ezután is. Keresd meg azt a mozgásformát, ami örömet okoz, ehhez lehet idő kell és nyilván kitartás is. De megéri. Ha ezek mennek és már nem okoznak nagy kihívást, szokássá vált és természetessé, akkor kezdj el változtatni egy másik szokásodon. Pl: növeld vízfogyasztásod, hogy elérje a napi 2,5-3 litert, mellette hagyd el az cukros üdítőket. És így tovább.

Egyszerűen kezd, nem kell bonyolítani. Nem ördöngösség ez. Magadtól elvárni, hogy minden most azonnal és egyszerre változzon meg, teljesen felesleges és nem is tartható állapot. Ezért buknak el az egyik napról a másikra teljes változtatással járó fogadalmak. Ilyet sose tegyél. Ez kicsinál és kudarcot okoz. Csalódást önmagadban, „hogy még erre sem voltam képes” érzést. Kezd el „kicsiben” és haladj tudatosan, lépésről lépésre. Minden pici sikernek örülj és dicsérd meg magadat. Ha igazán akarod a változást, legyen az, az élet bármely területén, meg fogod találni a megoldást rá. Ha ehhez neked kell egy társ, edző, csapat, szakember keresd meg őket. Kérj segítséget, kérdezz, keresgélj! Ne halogass, ne késlekedj!

Mondogathatod, hogy van időd és ráérsz. Erre csak egy statisztikai adattal válaszolok: egy 30 éves embernek 480 hónapja van hátra! Te mivel szeretnéd ezt a 480 hónapot tölteni? Halogatással? „Majd, ha, majd egyszer” kezdetű mondatokkal? Vagy cselekedettel, tettekkel, haladással a célod felé. Álmodj és menj a céljaid felé. Ne azon agyalj, hogy miért nem, hanem „hogyan igen”! Mindig erre fókuszálj!

Itt van egy szakértői gárda, használd bátran. Mindenben segítünk neked, mi erre tettük fel az életünket, a szívünket-lelkünket.

Köszönöm szépen a figyelmedet és idődet.

Kíváncsi vagyok a véleményedre: posztolj, szólj hozzá, oszd meg, ha úgy érzed.

Te mivel kezded a változtatást? Mi lesz az első szokásod, amit minimum 21 napig tartasz?

Köszönettel:

Réti Ildikó

Ha bármilyen kérdésed van, keress bátran!

Réti Ildikó TRX trainer, személyi edző, életmód tanácsadó

Baráti üdvözlettel:
Réti Ildikó
TRX trainer, személyi edző
Életmód tanácsadó

Check Also

Szupernőként boldog leszek?

Szeretettel üdvözöllek! Demeter Miklós vagyok és hobbim a boldogság kutatás. Abban szeretnék segíteni neked, hogy …