Mit tegyél, ha túl kevés 24 óra?

Veled is előfordult már, hogy este, mikor elmentél lefeküdni, végiggondoltad a napod és olyan érzésed volt, hogy igen, ez az a nap, amikor minden összejött? Mindent meg tudtál csinálni, mindenre volt időd és az eredményes munkavégzés következtében egy óriási lépést tudtál tenni a céljaid eléréséhez. Ha erre egy határozott nemmel kénytelen vagy válaszolni, akkor ez a cikk most neked szól. Nos, a legfontosabb pontokat most itt találod:

időgazdálkodás

1. Ne keverd össze a produktivitást az elfoglaltsággal! A legtöbbet termelő-teremtő emberek közül sokan számszerűen nézve kevesebb időt töltenek munkával, mint a túlhajszolt, a tornyosuló feladatok árnyékában dolgozók. „Nem elég szorgosnak lenni, a hangyák is azok. Az a kérdés, miben vagyunk szorgalmasak?” –ahogy Henry David Thoreau, amerikai író, filozófus írta.

2. A sürgős és a fontos nem ugyanaz! Az utolsó percben beeső feladatok gyakran kevésbé fontosak, viszont az addig végzett feladatok folyamatát megnehezítik, vagy épp veszélybe sodorhatják. Ezért tanulj meg nemet mondani, még ha néha nehéz is.

3. Az időbeosztás kulcsa a helyes önmenedzselés! Sok kis tényező összjátéka segíthet, hogy ne folyjanak el napjaid. Ha jobban kommunikálsz, megtanulsz nemet mondani bizonyos feladatokra, tisztában vagy céljaiddal, az idő strukturálása is könnyebbé válik.

4. Emlékezz a 80/20-as szabályra! Régi tanulság, hogy a fontos feladatok 80 százalékát rendszerint a tevékenységek 20 százalékában végezzük el. Ezért érdemes az aktuális feladatok legfontosabb egyötödére koncentrálni, hogy végül elégedettnek érezhesd magad.

időgazdálkodás

5. Tervezd meg a napod! A határidőnaplók közül azok működnek a legjobban, amelyek legalább egy üres oldalt (vagy képernyőt) hagynak egy-egy napra. Azonban ezt minden egyes nap kell vezetned, ugyanis ha csak néha-néha írogatsz bele, akkor az ég világon semmi értelme.

6. Tudatosan válaszd el a rögzített feladatokat a szabadon beosztható időtől! Érdemes a mások felé tett vállalásaid, kötelességeid által szigorú keretek közé szorított feladataidat (például a találkozókat, értekezleteket) előre „kőbe vésni”. A fennmaradó órákat kell a lehető legjobban gazdálkodva beosztanod.

7. Lista a teendőkről. Minden reggel szedd lajstromba az aznapi teendőidet, kitűzött céljaidat! Nem tart sokáig, de nagy segítség, ha előre szembenézel a kihívásokkal.

8. Rangsorolni, rangsorolni, rangsorolni. A reggel számba vett teendőket érdemes három kategóriába sorolni: A, B és C – „muszáj”, „lényeges” és „talán” – minősítéssel lásd el a feladataidat! Összetett feladatok esetén fontos azokat részekre bontani, és azok között is beazonosítani e három kategória elemeit.

9. Megvalósítás, ellenőrzéssel. Egy adott napon rendelkezésre álló időben az „A” csoport feladatainak megvalósítására összpontosíts! Jelezd pipával, ha végeztél egy-egy tétellel a listádon, ez pozitív visszaigazolást ad! A fentiekből is következik, hogy ha a napi lista egyötödét is sikerül csupán teljesíteni, azzal is 80 százalékos eredményt érhettél el, ha figyelembe vesszük az egyes ügyek fontosságát.

10. Görgethető feladatok. A legritkább esetben kerül pipa minden feladat mellé egy adott napi listán. Jobb ezzel megbarátkozni, és a megmaradt teendőket továbbvinni a következő napra, amikor újra rangsorolhatod az aktuális ügyeket.

Check Also

Nézd meg, mi lett a 130 kilós srácból

Hölgyeim, ha feltenném a kérdést, hogy melyikőtök mondana igent az első képen szereplő férfi randira …