Mit egyek edzés után?

Mit egyek edzés után?

Az edzés utáni étkezés ugyan olyan fontos,(ha nem fontosabb) mint az, hogy edzés előtt feltankoljuk a szervezetünket az helyesen és intenzíven végezhető edzéshez elengedhetetlen üzemanyagokkal. Ne felejtsünk el az edzés befejezése után 30 percig bezárólag enni valamit, különben a szervezetünk izmot fog lebontani (nem pedig zsírt) és értelmetlenné válik az edzésbe belefektetett idő és energia. A szervezetünknek a fizikai megterhelés után nagy szüksége van fehérje, szénhidrát és különféle ásványi anyagok kombinációjára, ezek segítik izmaink fejlődését, gyorsan energizálnak az edzés után. Persze léteznek erre a célra táplálék-kiegészítők, fehérje turmixok, de ha valaki ódzkodik ezektől a termékektől, van más megoldás is. Fontos hogy ne essünk túlzásba és ne vigyünk be túl sok kalóriát. Íme, néhány ötlet az edzés utáni étkezésre, 150 kcal alatt.

  • Négy evőkanál alacsony zsírtartalmú túró (82 kalória) keverve háromnegyed csésze friss áfonyával (63 kalória) összesen: 145 kalória
  •  Egy darab kisméretű alma (53 kalória) egy evőkanál mogyoróvaj (94kalória) összesen: 147 kalória
  • 20 db bébi répa (70 kalória) két evőkanál hummus (70 kalória) összesen: 140 kalória
  • Mozzarella sajt stick (80 kalória) és 20 szőlő (68 kalória) összesen: 148 kalória
  • Egy pohár natúr görög joghurt (110 kalória) és hét szem meggy (36 kalória) összesen: 146 kalória
  • Egy kis banán (89 kalória) nyolc szem mandula (55 kalória) összesen: 144 kalória
  • 18 mogyoró (97 kalória) egy marék mazsola (45 kalória) összesen: 142 kalória
  • Gyümölcsturmix 2,5 dl alacsony zsírtartalmú tejből (110 kalória) és 8 szem eperből (31 kalória): 140 kalória
  • 1 db főtt tojás (76 kalória) 4 szem aszalt szilva (72 kalória) összesen: 148 kalória

A variációk számának csak a fantáziánk szab határt, és persze az, hogy kinek mi az ízlése. Edzésnapokon ne terheljük túl az emésztőrendszerünket: zsírszegény, friss alapanyagokból készült, jó minőségű, könnyen emészthető, teljes fehérjét és keményítőben, rostokban gazdag szénhidrátokat, friss zöldséget, gyümölcsöt, vagy frissen facsart gyümölcs- illetve zöldségleveket fogyasszunk. A felsoroltak mellett ilyenek még az áfonya, banán, narancs, kefir, quinoa, lazac, ananász, kiwi, édesburgonya, zsírszegény tejtermékek, sovány húsok. Ezek mind-mind olyan hasznos tápanyagokat tartalmaznak, amelyekre szervezetünknek szüksége van a sportolás után.

Ne feledkezzünk meg a folyadékpótlásról sem az edzés alatt, sem edzés után!

Ha te is fogyni szeretnél, akkor most jól figyelj, mert szeretnék valamit a figyelmedbe ajánlani. Összegyűjtöttük a 10 leghasználhatóbb fogyókúra tanácsainkat, amit most Te is megszerezhetsz: ha IDE KLIKKELSZ, itt tudod kérni ezeket a tanácsokat!

Egy kérdés: Te mit szoktál edzés után enni/inni?
Válaszolj a lentebb található komment mezőben!

Biczó Fruzsina - szuperno, gasztroblogger

Baráti üdvözlettel

Biczó Fruzsina
Szupernő
Gasztroblogger

Check Also

Szupernőként boldog leszek?

Szeretettel üdvözöllek! Demeter Miklós vagyok és hobbim a boldogság kutatás. Abban szeretnék segíteni neked, hogy …