Mérleg parából mérleg mánia

Mérleg parából mérleg mánia

Túlsúlyos éveimben, ha meghallottam azt az szót, hogy mérleg, szinte sokkos állapotba kerültem. Próbáltam a lehető legmesszebb kerülni ettől a kegyetlen szerkezettől és a kínos helyzettől, elterelni a témát, kibújni a mérlegelés alól. Képtelen voltam szembenézni azzal a számmal, amit mutathatott volna, és persze irigykedtem azokra a barátnőimre, akik még az áruházakban tetőtől talpig felöltözve is felugrottak a mérlegre, mert nem volt szégyellni vagy titkolni valójuk.

Hogyan készülj fel a fogyókúrára

Természetesen ez nem mehetett így tovább az örökkévalóságig, ezért beadtam a derekam mikor jött az elhatározás, mától sportolok és egészségesen étkezem. Mivel tudtam, hogy komolyak a céljaim és reméltem, hogy ki is tudok tartani mellettük, kelleni fog a dokumentáció. Összeszorítottam a fogam és megtettem. Ráálltam. Nem akartam hinni a szememnek, teljesen összetörtem, mert rájöttem a helyzet rosszabb, mint ahogy gondoltam.

Jöttek az elhatározások, célkitűzés, testtömegindex (BMI) számlálás, ami hatalmas löketet adott, mert életemben nem kezdődött 8-as számmal a súlyom. 162 cm vagyok, ez az akkori 83kg-os súlyommal az erősen túlsúlyos kategóriába tartozott. Elhatároztam, hogy minden nap ráállok a mérlegre. Ez volt a reggeli ceremónia. Volt mikor semmilyen változást nem mutatott, de volt olyan is, amikor nagyot. A mérleg egy könyörtelen szerkentyű, és kíméletlenül megmutatta minden nap, ha bűnöztem. Voltak szörnyű mélypontok, mikor a koplalások ellenére is többet mutatott. Persze a mai agyammal tudom, hogy a szervezetem tartalékolni kezdett, ezért voltam pár dekával több, de akkor nagyon igazságtalannak éreztem minden grammot, amiért már egyszer megszenvedtem, és újra visszakúszott.

banner_660x85

Amikor beléptem a BMI szerinti normál testalkatú kategóriába, (65kg lettem) szinte ünnepnapnak számított nekem. Innentől kezdve még inkább mérleg mániás lettem. Rettenetesen aggódtam azért nehogy újra visszakerüljek a túlsúlyosok táborába. Minden nap háromszor mértem a súlyom. Az első procedúra a legfontosabb, a reggeli ébredés és wc után, anyaszült meztelenül, még a hajgumit is kiszedtem a hajamból. Aztán reggeli, irány az edzőterem, futás, csoportos óra, és egy kis pihenés a wellnes részlegen, ami előtt jött a kettesszámú méredzkedés, fürdőruhában, az edzőtermi mérlegen. Ilyenkor általában 40-60 dkg-mal kevesebb voltam az edzés alatt kiizzadt és elveszített víz mennyiség miatt. A N.o.3-as mérlegelés közvetlenül lefekvés előtt történt. Ez mutatta a legnagyobb eltéréseket, mivel edzés után jött a tízórai, az ebéd és a vacsora (már ha vacsoráztam egyáltalán). Mikor nagy eltérések voltak a mérlegeléseim között jöttek a tervek, hogy akkor másnap mit vonok meg magamtól.

Most már persze tudom, hogy a szervezetünk nem így működik. A napi többszöri mérlegelés nem a valós állapotot mutatja, hiszen a súlyunkat akár egy pohár víz elfogyasztása is befolyásolja. A fogyókúra kezdetén persze tisztázni kell magunkkal, mi a helyzet, de ezután fölösleges a számok bűvöletében élnünk. Jobb csak hetente 1x rápattanni, így a sikerélményünk is nagyobb lesz. Hatékonyabb nem az elérni kívánt súlyra koncentrálni, hanem arra, amit a tükörben látunk, és rövidebb távú célokat kitűzni magunk elé. Így több kis sikerünk lesz, ami motivációt nyújt és segít belátni, hogy jó úton haladunk.
Ha bármilyen kérdésed van, bátran keress!

Biczó Fruzsina - szuperno, gasztroblogger

Baráti üdvözlettel

Biczó Fruzsina
Szupernő
Gasztroblogger

Check Also

Szupernőként boldog leszek?

Szeretettel üdvözöllek! Demeter Miklós vagyok és hobbim a boldogság kutatás. Abban szeretnék segíteni neked, hogy …