Leírom, én mitől fogytam le. Talán neked is jó lehet…

A fogyásomról szóló cikk után sokan megkerestetek, és még a mai napig érkeznek levelek ezzel kapcsolatban… Mit eszem, hogyan edzek, étrendbeli és edzéssel kapcsolatos tanácsokat kértek tőlem, ami nagyon jól esik, és rengeteg pozitív energiát ad a mindennapjaimhoz a sok kedves és elismerő szó. De mindenekelőtt, le kell szögeznem, én nem vagyok sem edző sem pedig dietetikus. Tudom, hogy az átalakulásom ideje alatt olyat is tettem, amit nem kellett volna, de nem bántam meg, mert a rossz döntések is hozzájárultak ahhoz, hogy ma itt tartok. Hosszú és rögös volt az út, amin keresztülmentem, míg idáig jutottam, ahhoz a személyhez abban a testben, aki ma vagyok.  Ez alatt az idő alatt nem volt egy állandó konkrét edzéstervem sem étrendem, fokozatosan tapasztaltam ki mi az, ami jó nekem, mind a mozgás mind pedig az étkezés terén.

Eleinte mikor még nagyobb súlyfeleslegem volt megengedőbb voltam, ettem olyan ételeket is, amiket ma már nem kockáztatnék meg. Voltak drasztikusan megvonós időszakaim, és volt, amikor kicsit eleresztettem magam. Sok mindentől tettem függővé azt, hogy mit eszek, de a leginkább a mérleg által mutatott számra hagyatkoztam, és sajnos (pedig tudom, hogy nem kéne) ez a mai napig is előfordul. Amit már az elejétől fogva tudtam, hogy nem lesz egyszerű menet, hogy teljesen megváltozik az életvitelem, éreztem, hogy itt már nem segít semmilyen jól csengő csoda diéta, életmódot kell váltanom, ez lesz a kulcsa a sikeremnek.

banner

Étkezések

Első lépésként elhagytam a fehér lisztet, a fehér rizst, tésztaféléket, és cukrot. Felhagytam a nassolással, a cukros üdítőkkel, a gyorsétteremi ételek fogyasztásával.  Ezek helyett teljes kiőrlésű, és szénhidrát csökkentett pékárut, kétszersültet és barna rizst, rengeteg zöldséget és gyümölcsöt, natúr húsokat, zsírszegény tejterméket fogyasztottam, és naponta minimum 2-3 liter vizet ittam. Ma már tartom a napi ötszöri étkezés szabályát, reggelire általában zabot eszem,(natúr vagy kása formájában) friss gyümölccsel, magvakkal, vagy készítek egy smoothiet ha épp nincs sok időm. Edzés után jön a következő étkezésem, protein turmix vagy valamilyen friss gyümölcs tízórai gyanánt. Ebédre általában valamilyen salátát eszem natúr/ sült / párolt/ grillezett csirkemellel vagy hallal. Rizst, krumplit illetve tésztaféléket már egyáltalán nem eszem, ritkán a saláták mellé készítek egy kis kuszkuszt vagy hajdinát. Uzsonnára mindig gyümölcsöt szoktam enni, általában egy almát, 2-3 szem kivit, mandarint vagy narancsot. Este már csak nagyon keveset eszem és lefekvés előtt 2-3 órával már semmit.  (Az „este 6 után nem eszem semmit” elgondolással ellentétben ez a tanács tényleg megfogadandó). A vacsorám általában valamilyen gyümölcs, natúr joghurttal vagy zsírszegény túróval.

Edzés

A mozgással nagyon hadilábon álltam, futni soha sem szerettem igazán, de mégis nekiveselkedtem, és fokozatosan hozzászoktattam a tüdőmet és a lábaimat a számomra új mozgásformához. Ez kockázatos elhatározás volt mivel a nagy súlyfeleslegem miatt a futás valószínűleg nem tett jót az ízületeimnek, ezek a dolgok átgondolandóak.  Eleinte nem voltak sikerélményeim, 2-3 perc futás után kifulladtam, szúrt az oldalam, a pulzusom az egekben, mindenem fájt, és nem tudtam elképzelni, hogy valaha is rendesen futni fogok majd… De nem adtam fel.  Egyre többet és többet erőszakoltam ki magamból és minden edzésen átléptem a határaimat. Hetente 2-3 alkalommal mentem az edzőterembe és azon vettem észre magam, hogy tudok futni! Percenként növeltem a napi futásadagomat és pár hónap alatt sikerült elérnem azt, hogy élvezetessé váljon, kikapcsolt, teljesen kicserélődtem mikor a 30-40 perc folyamatos és egyenletes futásadagom után leszálltam a futópadról.  Január végétől Július elejéig heti háromszori cardio edzéssel (alkalmanként 30-40 perc futás + 20-30 ellipszis) és napi háromszori (szénhidrát szegény, rostokban gazdag) étkezéssel, sikerült 83-ról 67 kg-ra fogynom. (az első 16 kiló kb. 5 hónap alatt)

Aztán egy idő után már kevés volt a futás. Jöttek a csoportos órák és szépen lassan kialakult, kik azok az edzők, akiknek az óráit rendszeresen látogattam. Eleinte zsírégető és alakformáló órákra merészkedtem be, de szépen lassan jöttek a keményebb órák, a testalkatom pedig teljesen megváltozott a súlyzós edzésektől. Az utóbbi 3 hónapban már heti 6 alkalommal edzek. Reggeli után irány az edzőterem, futás, csoportos óra, ami általában cross traininget, spártai edzést, TRX-et, funkcionális köredzéseket takar.

A tiszta, adalékanyagoktól és finomított élelmiszerektől mentes étkezés következtében elkezdtem igazi ízeket érzékelni és értékelni. Megszerettem, megéreztem olyan ételek ízét, amelyeket ezelőtt nem ettem volna meg, mert íztelennek vagy rossz ízűnek éreztem.  A testem és a lelkem igényli a napi szintű mozgást, ezzel indul be és válik teljessé egy napom.  Júliustól mostanáig még 11 kilót adtam le, megizmosodtam, folyamatosan formálódom, és ami a legjobb, 46-os méretről 36-osra kellett cserélnem az egész ruhatáram.

Ez az én átalakulásom története, nekem így sikerült, nem mondhatom, hogy ez a követendő példa, de ösztönzőleg szeretnék hatni azokra, akik most vágnának ebbe bele. Ha nekem sikerült, bárkinek sikerülhet, mert tudjuk, nincs lehetetlen. Sok erőt és kitartást igénylő folyamat ez, de egyszer élünk, és miért ne tennénk meg mindent azért, hogy egészséges és esztétikus külsővel, kiegyensúlyozott és energikus belsővel éljük le az életünket?

Hamarosan új receptet osztok meg veletek, amit akár életmódváltásotok első napján el is készíthettek!

Biczó Fruzsina - szuperno, gasztroblogger

Baráti üdvözlettel
Biczó Fruzsina
Szupernő
Gasztroblogger

Check Also

Házi csirkemell sonka

Házi csirkemell sonka (biztos ezerszer finomabb, mint a bolti)

Egy kedves Szupernő programosunk második receptje (itt van az első: szuperno.hu/receptek/egy-legalis-bunozes-almas-zab-kokuszgolyo/) A mai recept egy …