kismamatorna

Kismamatorna- Avagy mit sportoljunk várandósan?

Mozgás egy egész életen át- 1.rész

Kismama torna sikere és népszerűsége évek óta töretlen hazánkban is. De mi lehet ennek az oka?
Ennek próbáltam utánajárni, én mint laikus, ámbár várandósokkal is foglalkozó edző.

Ha rákeresünk az interneten, esetlegesen szaklapokban máris nyilvánvalóvá válik, hogy ez igenis jó dolog, ha várandósan mozgunk, tornázunk, törődünk a testünkkel.

Miért jó ez az anyáknak?

Egyrészt segít a leendő anyukáknak (nektek) , hogy ráhangolódjatok az előttetek álló feladatra, segít felkészülni a szülésre, enyhíti a fájdalmakat (amivel már terhesség alatt is számolni kell, azok a gerinc, derék, nyak és hát fájdalmai).
Másrészt a mozgás ugye ellenszere a depressziónak, ami az elkerülhetetlen életmódváltással és a gyermek érkezésével felerősödhet bennetek, leendő anyukákban, ezért fontos, hogy mindig szem előtt tartsuk, tartsátok a következő tényeket:
-A torna köztudottan a legjobb módja (legyen az ember várandós vagy sem) annak, hogy felszabaduljunk, jól érezzük magunkat a testünkben és megőrizzük az alakunkat.

-A test változása és a gyermek növekedése nem ok arra, hogy ezt a tényt elfelejtsétek és elhanyagoljátok a testmozgást, mert erre a testeteknek továbbra is szüksége van.

kismamatorna

Én személy szerint pilatest, gerinctréninget és funkcionális személyi edzéseket tartok várandósoknak, ezért is ástam bele magamat jobban a témába az elmúlt időben.

A pilates, csakúgy mint a kismamatornák többsége olyan izmokat mozgat meg, amikre a szülés során szüksége lehet a kismamáknak, ilyenek a gerinc-, a medence- és gátizmok, illetve fokozzák az inak és ízületek stabilitását.
Emellett egy olyan légzéstechnikát is segít elsajátítani, ami szintén a vajúdás szakaszában lesz igen fontos nektek és a babáknak is.
Nem utolsó sorban, segíti az anyukákat abban, hogy szülés után hamarabb visszanyerjék az alakjukat, kondíciójukat és természetesen a lelki egyensúlyukat is.

banner_660x85

Mikortól ajánlott és mi ajánlott?

10-12 héttől már érdemes elkezdeni és egészen a szülésig heti rendszerességgel végezni.
Fontos, hogy biztonságos sportot, tornát válasszatok, mint a várandós kismamák és véletlenül se érezzétek azt, hogy ezzel a kicsinek vagy saját magatoknak ártotok.
Egy alapszabályt még azért megemlítenék, amire érdemes odafigyelni:
A pulzus ne haladja meg a 140-et torna közben se.
Amint megtaláltátok a nektek tetsző mozgást, a megfelelő oktatóval, már csak egy feladatotok maradt, a torna folyamán végig koncentrálj arra, hogy miért is csináljátok. Tehát figyeljetek a helyes légzésre, a testtartásra, illetve a szülés során igénybe vett izmok erősítésére, nyújtására.

Természetesen a kismamatornán és a pilatesen kívül is vannak olyan mozgásformák, amik ideálisak a leendő kismamák számára, ilyen még a gyaloglás, az úszás, lassú kocogás, streching órák és a tánc.
Remélem mindenki kedvet kapott egy kis tornára.

Ha bármilyen kérdésed van, itt alul a komment részben is nyugodtan felteheted

Burján Nóra személyi edző

Remélem hasznos tanácsokkal segíthetek Nektek is, további szép napot kívánok:
Burján Nóra
Személyi edző


Check Also

Szupernőként boldog leszek?

Szeretettel üdvözöllek! Demeter Miklós vagyok és hobbim a boldogság kutatás. Abban szeretnék segíteni neked, hogy …