Hogyan legyél Szupernő?

Sokat hallom mostanában, hogy jól nézek ki, csinos vagyok, sugárzok, és még sorolhatnám az építő, pozitív megnyilvánulásokat. Hogyan jutottam el idáig? Miként lesz valakiből „szupernő”? Egyetlen választ ismerek erre, ez pedig a teljes életmódváltás. Saját tapasztalatom és értelmezésem szerint nemcsak a rendszeres mozgás, egészséges táplálkozás értendő alatta, hanem a mentális egészség megléte is. Ha „odabent” rendben vagy, minden rendben van. Ha megmutatod magad, más is látni fog. Saját magunk tuningolására vannak trükkök.

Jót nevettem ma is az elmém játékán. Hallgattam a rádiót vezetés közben (természetes vadul énekeltem hazáig), és egy ismert együttes slágere szólt. Az énekesnő gyönyörűen énekelte, hogy „Felkelt a nap, szépen ragyog!”, amit én rendszeres úgy értek „Felkelt a nap, SZÉP LÁNY VAGYOK…”, természetesen így is éneklem, mert így akarom. Másik trükköm évek óta, ha valaki megkérdezi, hogy vagyok, közlöm vele, egyre szebb vagyok az évek során. Akik ismernek meg sem lepődnek ezen. Hölgyeim, hát nem jobb lenne cinkosan belekacsintani a tükörbe minden reggel?

Pár éve hallani és olvasni lehetett mindenhol, hogy az XXX kromoszómával rendelkező nők a „szupernők”. Az X triszómia vagy Tripla X-szindróma egy kromoszóma rendellenesség, amely a nők 0,1 %-ánál fordul elő. A „szupernő” megnevezésből arra következtetünk, hogy ezek a hölgyek gyönyörűek, szuperintelligensek, bennük van az a bizonyos plusz. Le kell rombolnom ezt a képet, ugyanis a Tripla X-szindrómában szenvedő hölgyek általában alacsony intelligenciájúak, beszédértési nehézségeik vannak, késleltetett mozgásfejlődés, tanulási, viselkedési zavar és érzelmi labilitás jellemző rájuk. Nem szükséges sem kromoszóma rendellenesség, sem szupermodell alkat ahhoz, hogy valaki „szupernő” legyen!

Joggal vetődik fel a kérdés, akkor ÉN hogyan legyek „szupernő”? Valójában minden nő „szupernő”, hiszen gondoljunk csak bele, dolgozunk, ellátjuk a családot, neveljük a gyerekeket, tanulunk, karriert építünk, stb. Sokszor azonban eljutunk oda, hogy éppen a „szuper” marad el a nőből. Hajlamosak vagyunk mi nők belefásulni a mindennapokba, beletörődünk a sorsunkba, úgy gondoljuk, hogy tökéletes az a kinyúlt mackónadrág is.

Sokszor hangoztatom és vallom, hogy egy nő, minden körülmények között nő. Még mackónadrágban is! Magam is beleestem a mackónadrágos csapdába egy rövid időre, de felismertem, hogy ez nem jó. Belenéztem a tükörbe és nem az nézett vissza rám, aki voltam korábban és vagyok ma is. Eltűnt a tűz a szememből, nem tetszett, amit láttam. Összekaptam magamat és tettem ellene. Most eszembe jut, hogy alig bírtam levenni a blúzomat, mert olyan „robotzsaru” vagyok. Jóleső érzés az izomláz. Írtam egyszer, hogy ilyenkor úgy érzem, él a testem. Ha ennyire jó a szervezetünknek, miért nem mozgunk?
Sokaktól hallom, tornáznék, de… és itt szabadon behelyettesíthető a munka, gyerek, férj, kutyafüle, macskafarka, illetve a kedvencem, a „nincs időm”.

Kinőtt a szemöldökünk már egyszer valaha is „brúksildszesre”? A lábszőrünk jetisre? Lenőtt már a hajunkról a festék úgy, hogy inkább hasonlítottunk egy csoki-vanília pudingtortára? Nőtt már meg a körmünk sas karomra vagy kopott le róla a lakk darabokban? Ugye nem?! Ha ezeket hetente, kéthetente, havonta rendben tartjuk, a testünkre miért nincs időnk? Csinosak szeretnénk lenni, de nincs rá időnk?
Rossz érzés, amikor a tükörben nem azt látjuk viszont, amit szeretnénk. Lefelé görbül a szánk, amikor egy (vagy esetleg két) mérettel nagyobb ruhát kell vásárolnunk, mint amit éveken át viseltünk. Potyognak a könnyeink, amikor zsákokkal ajándékozzuk el a „már úgysem férek bele” ruháinkat. Olykor bizakodunk, megőrzünk egy-egy darabot, hogy „majd belefogyok”.

szupernő életmódváltó program

A mozgás örömforrás, stresszoldó, egészségmegőrző. A napi rutinból segít kiszakadni, feltölt. Egy nehéz nap után kb. 5 perc mozgás után teljesen átáll az agyunk „rekreációs üzemmódra”. A mozgás fiatalossá, kortalanná tesz. A biológiai életkorunk jóval kevesebb lehet a mozgás által a kronológiai életkorunknál. Az egészségünk megőrzésében kiemelt szerepe van. A számunkra ideális testsúly megőrzése, a testzsírszázalék egészséges szinten tartása elengedhetetlen a szervezetünk ideális működéséhez.
Ha ennyi pozitív hatása van, miért nem mozgunk? Nem bocsátkozom filozófiai okfejtésbe ennek kiderítésére, inkább leírom a saját tapasztalataimat.

Mit tapasztaltam magamon, mióta rendszeresen mozgok?

  • sokkal kiegyensúlyozottabb vagyok
  • nem törődöm olyan dolgokkal, amiken korábban napokat rágódtam
  • egy nehezebb napot pillanatok alatt áthidalok a sport által
  • sokkal több az energiám
  • rengeteget eszem és mégsem rakódnak rám a felesleges kilók
  • számomra ideális formában vagyok (bármit felvehetek)
  • olyan helyeken is vannak izmaim, amiről azt sem tudtam, hogy létezik… 🙂
  • él a testem
  • olyan dolgokra vagyok képes, amiről azt hittem, hogy sosem sikerülne
  • jobb az erőnlétem, mint tíz évvel ezelőtt stb.

Sorolhatnám még a számtalan pozitívumot, amit megélek, de úgy gondolom ennyi is bőven elég. Ami az erőnlétemet illeti, nincs lehetetlen.
Hölgyeim, bennetek is ott van a „szupernő”!

Check Also

Szupernőként boldog leszek?

Szeretettel üdvözöllek! Demeter Miklós vagyok és hobbim a boldogság kutatás. Abban szeretnék segíteni neked, hogy …