A gyorséttermek legnagyobb átverései

Az 50-es évek Amerikájából indul az egész sztori, amikor letették az első gyorséttermek alapköveit. Mások voltak az igények, más volt a kínálat is, azonban egy még mindig a régi: szemetet adnak el.

Ősi marketing trükk, ha gáz a terméked, akkor nyomj rá egy kis colort, tuningold fel a termékfotókat, állítsd róla, hogy ez a legjobb és emeld meg az árát, hogy az ember azt érezze, hogy minőséget kap az áráért.

Nem írok márkaneveket, nehogy felkeressen néhány napszemcsis öltönyös úriember, mint a Man in blackben, de mindannyian tudjuk szerintem, hogy melyek azok az étteremláncok, amik arcon csapják az élelmiszeripart. Nézzünk meg egy összeállítást, hogy fest a termék a reklámfotókon és milyen a valóságban:
gyorséttermi kaják

És most lássunk egy kis marketing pszichológiát, hogy tudja rávenni a csodamarketing azt a hihetetlen embertömeget arra, hogy ezeket az ételnek becézett szemetet vegyék meg az emberek. Ha tudod ezeket a trükköket, könnyebben nemet fogsz tudni mondani a kísértésnek. Lássuk:

– Mindenhol belebotlasz
Az első marketing trükk, hogy 1km-en belül még csukott szemmel is belebotlasz legalább 8-ba. Folyamatosan ott van a fejedben, a tudatalattidba rágta be magát annak a gondolata, ha picit is elkezdesz megéhezni, nem kell pánikolni, mert fél percen belül már falatozhatsz is a kedvenc zsírban tocsogó sültkrumplidból. Ja, a reklámokról nem is beszélve. Sok-sok “ezer” forintot költenek el tv reklámokra, óriásplakát kampányokra, újsághirdetésekre, stb. Mindezt azért, hogy a te gondolataidba férkőzzenek.

– Jó érzés bemenni
A lakberendezők biztosan jól meg vannak fizetve, mert olyan frankón berendezték az éttermeket, hogy öröm oda bemenni. Készítettünk egy rövid interjút az utca emberével, akiknek feltettünk néhány egyszerű kérdést. És mit válaszoltak rá? Nézd meg:

– Jól néznek ki a reklámban a termékek
A fenti kép szerintem elmond mindent. A képet nézve megjön az ember étvágya, sorban állás közben legszívesebben beleharapna a reklámtáblába, viszont mikor kitolják elé unott arccal, akkor máris elmegy az ember étvágya.

– 30mp-es kiszolgálás. Ennyi időn belül ugyanis megkapod a teljes menüt
A gyorséttermek tudod milyen bizniszben utaznak? Neem, nem az élelmiszer bizniszben, hanem a jóslás és jövendőmondás bizniszben. Ezen gondolkoztál már? Bemész a gyorsétterembe és mikor még te sem tudod, hogy mit fogsz kérni, ők már szinte szeletelik a hagymát sütik a húst, nyomják a kechupot. Érted, tudják, hogy mit fogsz kérni. Ez aztán a 21. század… 🙂
Viccet félretéve, mindent félkészen kapnak meg, amit 1-2 perc alatt készre tudnak csinálni. Aki csinált már házi hamburgert, az tudja, hogy egy jó marhahús átsütéséhez mennyi idő kell. Hát nem fél perc. Minél gyorsabban elkészíthető egy étel, annál neccesebb az előmenetele.

– Evés közben nézed a TV-t, ahol mi megy?
Ez mekkora, múltkor csináltunk a párommal egy tesztebédet az egyik gyorsétteremben (nem, neem mondom ki a nevét), gondoltam M’cízlelem milyen finomat is tudnak ott sütni-főzni. Miközben jóízűen fogyasztottuk a falatokat, arra lettem figyelmes, hogy a párom a vállam felett néz valamit már 3 perce szótlanul. Hátrafordultam és egy TV volt felfüggesztve a falon, ahol tudod mit vetítettek? Nem, nem a Super Size Me-t, hanem gyümölcsökről, friss zöldségekről videókat. Olyan szinten meghozza az ember étvágyát, miközben nézi a rövid videókat, hogy észre sem veszi, hogy szemetet töm közben magába. Elismerem, nagyon trükkös. Le a kalappal a marketinges csapatuk előtt.

– Termékpiramis
Ez haladó marketing technika, amiről sok-sok KKV-s nem is hallott. Ez az, hogy a tök olcsó terméktől a nagyon drága termékig ki lehet szolgálni az ügyfeleket. Van ott occó sajtburi, drága menü, és aki még többre vágyik, egyszerűen csak igent kell mondania a “Nagyobb üccsi, nagyobb buri?” kérdésre és már is megkapja fél kiló krumplit és a fél lityis kólát. Na meg itt vannak az extrák, a desszertek tárháza egyszerűen kimeríthetetlen. Egy-egy falattal több száz haszontalan kalóriát nyomhatunk le az arcunkon.

– Nagyobb mennyiségben kedvezmény
Az előbbi részben volt róla szó. Ha nagyobb üdítőt kérsz, akkor majdnem a dupla akkora adagért kb. 70Ft-tal kell többet fizetned. Még a hülyének is megéri, tartja a jó magyar gondolkodásmód, így egy ici-pici többlet fizetéssel 30%-kal több kalóriát juttattál le a bendődbe, amitől boldog leszel, ugye?

– Boldogan és teli hassal távozol
És el is érkeztünk ide. Ezért van minden. Az összes eddigi marketing fogás mind mind ezért az egy dologért van: hogy teli hassal, elégedetten és boldogan távozz. Ha egyszer megtapasztalod ezt az érzést, akkor elég csak egy újabb picit kis inger, és mint Pavlov kutyája, már be is indul a nyálelválasztásod és remegő lábbal, vérben forgó szemekkel mint egy zombi ballagsz be a legközelebbi gyorsétterembe.
Ez a rendszer nagyon jól ki van találva és akárki akármit mond, újabb 30-50 évig még ugyanilyen sikeresen fog is működni.

Mert mi, életmód tanácsadók, hívhatnak akár Schobert Norbinak, Lifetiltnek, vagy Csont Attilának, összességében egy porszem sem vagyunk ahhoz a gépezethez képest, amit úgy hívnak, hogy gyorséttermi manipuláció. Egy több száz millió dollárú nagyhatalom a legjobb eszközöket tudja felhasználni ahhoz, hogy benned kialakítsa a függőséget és tudat alatt elérje, hogy kívánd, akard az ő termékeiket.
Mi csak próbáljuk helyretenni az emberek fejében ezeket a dolgokat és próbálunk megtenni mindent, és talán most is sikerül legyőzni a Dávidnak Góliátot.
Ehhez készült el a leghatékonyabb fegyverünk, amivel te is szembeszállhatsz a túlsúllyal szemben:

Szupernő Életmódváltó Program

Ha tetszett a cikk, oszd meg nyugodtan itt:

Check Also

Nézd meg, mi lett a 130 kilós srácból

Hölgyeim, ha feltenném a kérdést, hogy melyikőtök mondana igent az első képen szereplő férfi randira …