10 leggyakoribb kérdés zsírégetéssel kapcsolatban

Összegyűjtöttem neked 10 kérdést, amit az utóbbi hónapokban a legtöbbször tettek fel nekem a vendégeim.  Biztos találsz köztük néhányat, ami téged is érdekel.

  1. Milyen egy zsírégető edzésterv?

Az elsődleges szempont természetesen, hogy zsírt veszítsünk, ne pedig izmot, ám egy csökkentett kalóriatartalmú diéta mellett elkerülhetetlen, hogy izmot veszíts, sőt az elveszített súly akár 50%-a izomból származhat. Tehát olyan edzésprogram kell, amivel az izomveszteség minimalizálható. Az alapkoncepció, hogy a kardió gyakorlatok mellé, súlyzós edzéseket is iktass be az edzésprogramodba, hiszen minél több izmod van, annál több kalóriát égetsz el, és annál gyorsabb lesz az anyagcseréd is. (részletes zsírégető edzésterv egy későbbi cikkben várható)

  1. A diétázással lassíthatom az alapanyagcserét?

Fontos mondat következik: minél nagyobb a kalóriaveszteség, annál nagyobb lesz az alapanyagcsere szintjének a csökkenése is. Tehát, ha nagyon lecsökkentjük a kalória bevitelt, azzal lecsökken az alapanyagcsere szint is. Megoldás: ahhoz, hogy megelőzd ezt a problémát, figyelj arra, hogy a napi megtartó kalóriaszükségletedet csak 15%-al csökkentsd!

  1. Hogyan gyorsíthatom fel a fogyást?

Növeld az edzéseid során a kalória felhasználást. Hogyan? Az aerob gyakorlatokkal (futás, ellipszis stb.) fokozhatod a zsírégetést, gyorsíthatod az anyagcseréd, a súlyzós edzésekkel pedig megtarthatod, illetve növelheted az izomtömeget, így növeled a kalóriaégetést.

  1. Mennyi szénhidrátot, zsírt és fehérjét kell ennem, ha fogyni szeretnék?

banner_660x85

Ne feledd, hogy a zsírvesztés kulcsa, hogy amennyire csak lehet, csökkentsd a zsírokból származó kalóriamennyiséget, illetve a szénhidrát mennyiségét közepes szintre. Ez azt jelenti, hogy az energia beviteled 60%-a szénhidrátból, kb. 25%- a fehérjéből, és 15%-a zsírból kell származzon.

  1. Fogyókúrázás mellett lehet keményen edzeni?

Ha a súlyvesztésed nem több mint heti 0,5-1 kg, és megfelelő mennyiségű szénhidráttal és fehérjével látod el a szervezetedet, akkor elegendő energiád lesz a diétád mellett keményen edzeni.

  1. Hizlal a szénhidrát?

Amíg a szénhidrátok a napi energia beviteled 60%-át teszik ki, addig nincsen gond. De vigyázz, mert a magas glikogéniás indexű szénhidrátok megemelik a vércukorszintet, ami zsírraktározáshoz vezet, ezért ügyelj arra, hogy alacsony GI-ű ételeket fogyassz, és a szükségesnél ne vigyél be többet, mert a többletszénhidrát bizony lerakódik.

  1. Hizlal az alkohol?

Az alkohol magas kalóriatartalmú, és számos alkoholtartalmú italnak magas a szénhidrát, illetve cukor tartalma, így ez megnöveli a kalória beviteled. A túlzott alkoholfogyasztásból származó kalóriamennyiség természetesen hizlal.

  1. Fontos a testzsír eloszlása?

Igen! Megnöveli a szívbetegségek kockázatát, ha a zsír főleg a has körül helyezkedik el. Tehát előnyösebb a csípőt vagy a combot körülvevő zsír. Férfiaknál a magas tesztoszteron szint, nőknél pedig a magasabb ösztrogénszint eredménye a has, illetve mell, tricepsz körüli raktározás.

  1. Befolyásolja a testzsír a teljesítményt?

Majdnem minden sportágban előnytelen a felesleges testzsír cipelése, valamint nemkívánatos hatásokat válthat ki az állóképességben, gyorsaságban stb. Fokozhatja a fáradtságot, csökkentheti a sebességet.

  1. Akármit csinálok, a kilók nem mennek lejjebb. Miért?

Megfelelő étrend és testmozgás mellett lehetetlen, hogy ne tudd leadni a felesleges kilókat. Ha valóban mindent megteszel, de nem jön az eredmény, fordulj orvoshoz, mert könnyen lehet, hogy pajzsmirigy problémáid vannak.

A következő cikkben az olvasók kérdései kerülnek majd megválaszolásra. Tedd fel kérdésed lent a kommentben, a legjobbak bekerülnek a legközelebbi cikkbe! 
Ha tetszett a cikk, oszd meg kérlek!

Baráth Krisztina Bianka - fitness edző

Baráti üdvözlettel
Baráth Krisztina Bianka
Fitness edző

Check Also

Szupernőként boldog leszek?

Szeretettel üdvözöllek! Demeter Miklós vagyok és hobbim a boldogság kutatás. Abban szeretnék segíteni neked, hogy …