Ne beszélj zöldségeket, igyál inkább zöldséglevet!

…vagy gyümölcslevet. Természetesen nem a boltokban kapható gyakorlatilag tömény cukorból álló lónyálakra célzok, tisztelet a kivételnek. Nevezhetném magam “smoothie” imádónak, egyszerűen nem tudok ráunni, variálom, tökéletesítem. Darabolás, préselés, mixelés, kitöltés és már nyoma sincs… De az éhség is vele együtt tűnik el! Az elkészítésük nemcsak egyszerű és gyakorlatilag elronthatatlan, emellett frissítő, tápláló, egészséges, nyugtató és gyógyító hatásúak!

Magas növényi rosttartalmuk miatt segítik az anyagcsere folyamatokat, a nyers zöldségekben, gyümölcsökben pedig olyan enzimek találhatóak, amelyek biztosítják a szervezet megfelelő és helyes működését. Egy adag zöld turmixszal biztosíthatod a napi zöldség/gyümölcsszükségleted jelentős részét, ez nagy segítség sokak számára, mivel -való igaz- nehéz olyan változatosan és választékosan táplálkozni, hogy valóban elegendő mennyiséget vigyünk be ezekből a fontos vitaminokkal teli táplálékokból.

A zöld smoothienak rengeteg jótékony hatása van, segíti az emésztést, felpörgeti az anyagcserét, hozzájárul a méregtelenítési folyamatokhoz, segít kiüríteni a felhalmozódott salakanyagokat a szervezetből, tisztítja a májat és a vesét. Gyulladás csökkentő antioxidáns, segít a rák megelőzésében. Energizál, fogyasztásától kevésbé leszel fáradt. Kismamáknál fokozza a tejelválasztást.

banner

Az elkészítése pofon egyszerű a végeredmény pedig nagyszerű. Mindennek az alapja egy édesebb, karakteresebb gyümölcs mint például a banán vagy az ananász. Ehhez még adhatunk 1-2 más jellegű savanykásabb darabot, almát, körtét, kiwit, narancsot de akár epret, áfonyát, szedret, málnát, barackot, éppen aminek  idénye van. Ezután jön a ZÖLD! Valamilyen salátalevél (például a madárbegy saláta vagy endívia), zellerszár, uborka, petrezselyemzöld, káposztalevél, kellevél, spenót, vagy sóska. A hozzávalókat vízzel hígíthatjuk (esetleg száz százalékos gyümölcslével, ez a kevésbé diétás változat, de a banán és a többi gyümölcs fruktóz tartalma miatt a vízzel elkészített változat is épp elég édes) és fűszerezhetjük, gyömbérrel, fahéjjal, vaníliával, ízesíthetjük citrommal, lime-mal. Persze mindenki az ízlése szerint alakíthatja, és csak a képzelet szab határt a variációk lehetőségének.

A zöld levelek bátran párosíthatók gyümölcsökkel. Együtt fogyasztásuk semmiféle emésztési gondot, erjedést nem okoz. Ugyan a zöld színű ital látványa sokakat rettegéssel, undorral tölt el, a jól eltalált párosításokkal nagyszerű ízeredményeket hozhatsz létre. Fogyaszthatod reggelire vagy tízóraiként, de edzés után vagy vacsorára is kiválóan alkalmas. Fogyókúrázóknak böjtölőknek, és sportolóknak kifejezetten ajánlott! Próbáld ki, ígérem nem fog csalódást okozni!

Ha bármilyen kérdésed van, bátran keress!

Biczó Fruzsina - szuperno, gasztroblogger

Baráti üdvözlettel

Biczó Fruzsina
Szupernő
Gasztroblogger

Check Also

rebarbara recept

7 év és egy recept, ami leteszi a voksot a rebarbara fogyasztása mellett

Itt a tavasz, és megjelent a szupermarketek, piacok kínálatában a rebarbara is. Fura, hosszú szárak, …