terhesség
terhesség

Mennyit kell hízni terhesség alatt?

A terhesség alatt az ajánlott testsúlygyarapodás 12 kg körül van, azonban a 11 és 16 kg közötti érték is még egészségesnek számít. Ahhoz, hogy ezt az értéket pontosan megállapíthassuk, tudnunk kell a testtömegindexünket.

Hogyan tudod kiszámolni?

Ezt az indexet úgy tudod, kiszámolni, hogy elosztod a kg-ban mért testsúlyodat a méterben mért magasságod négyzetével. Tehát egy 60 kilós, 170 cm magas egyén indexe a következő:

60:(1.7×1.7)=21

Ajánlott testsúlygyarapodás a BMI alapján

  • Sovány <19,8               12-18 kg
  • Normális 19,8-26         11-16 kg
  • Túlsúlyos 26-29            7-11 kg
  • Elhízott >29                 kevesebb, mint 6 kg

banner

Mi a helyzet a sportoló nőkkel?

Ugyanazok a táplálkozási tanácsok vonatkoznak a terhes sportoló nőkre, mint a nem sportolókra.Ha jó egészségben vagy, és az ajánlott mennyiségnek megfelelően hízol, akkor az alacsony testzsírmennyiség nem jelenthet problémát. Ha egy jól kiegyensúlyozott étrendet folytatsz, akkor megcélozhatsz egy 9-10 kg-os hízást. Azonban a terhesség alatti diétázás és a táplálék megvonása nem ajánlott. Élsportolók esetében a hízás nem jár előnyökkel, hiszen a többletsúly lecsökkenti az edzés során a teljesítményt, így számukra a 3,5-12,5 kg közötti testsúlygyarapodás is optimális.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kérlek!

Baráth Krisztina Bianka - fitness edző

Baráti üdvözlettel
Baráth Krisztina Bianka
Fitness edző

Check Also

rebarbara recept

7 év és egy recept, ami leteszi a voksot a rebarbara fogyasztása mellett

Itt a tavasz, és megjelent a szupermarketek, piacok kínálatában a rebarbara is. Fura, hosszú szárak, …