Hogyan EGYÜK magunkat sugárzóan széppé?

Mindenki ismeri a mondást, miszerint „az vagy, amit megeszel”. Szerencsére azért ezt a mondást nem a szó szoros értelmében kell venni, ellenben abban biztosak lehetünk, hogy a táplálkozásunknak igen kiemelkedő hatása van a külső megjelenésünkre. A kiegyensúlyozott, változatos étkezés hozzájárul ahhoz, hogy ne csak egészségesek legyünk, hanem kívülről is tündököljünk.

Szép bőr

Sokan igyekszenek külső megoldásokat keresni a bőrproblémáik kezelésére, bőrhibáik eltüntetésére, holott helyes étkezéssel és rendszeres mozgással sokat javíthatunk bőrünk állapotán. A rendszeres sportolás, főleg, ha szabad levegőn történik, szebbé teszi a bőrt, mely élettel telibb és ragyogóbb lesz. A bőr rugalmassága és szépsége megőrzése érdekében fontos a folyadékpótlás, ezért naponta legalább 2-3 liter vizet fogyasszunk! A gyorséttermi ételek és az édességek, mesterséges adalékanyagokat tartalmazó ételek hatására kialakulhatnak pattanások, a bőr rugalmatlanná és fakóbbá válik, az alkoholfogyasztás és a dohányzás pedig öregítik a bőrt, dehidratálnak, és ráncok kialakulásához vezetnek. Együnk sok zöldséget és gyümölcsöt, melyek sok vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak és segítenek bőrünk üdeségének megőrzésében.

Haj és köröm

A hiányos táplálkozás száraz, töredezett, színtelen, hajvégeket, erőtlen, felületükön foltos körmöket eredményez illetve a haj bizonyos bántalmainak, így a zsírosság és a korpa eredete néha a táplálkozásban keresendő. Fogyókúra vagy nem megfelelően összeállított étrend alkalmazása során az elfogyasztott táplálék nem mindig tartalmazza a haj és köröm egészségének szempontjából értékes vitaminok, aminosavak és nyomelemek megfelelő mennyiségét. Ez a hajszálak minőségének romlásához, hajhulláshoz, illetve a körmök gyengeségéhez, töredezéséhez vezethet. Ahhoz, hogy egészséges, selymes és csillogó hajunk, erős, formás körmünk legyen, ásványi sókban, vitaminokban gazdag ételeket kell fogyasztanunk. Egyes vitaminok, nyomelemek és aminosavak nagyon fontosak a haj-, a bőr- és a körömápolásban, mint például a B-vitaminok, a biotin, a folsav, a cink, a réz, a vas, a metionin és a cisztin.

banner_660x85

„SZÉPSÉGVITAMINOK” és ásványi anyagok előfordulása és hatásai:

A vitamin /retinol/: a haj táplálása, látás folyamatai, bőr és egyéb szövetek épsége (répa, paradicsom, spenótlevél, brokkoli, sárgabarack, áfonya, sárgadinnye, csipkebogyó, zeller, petrezselyem, cékla, kelkáposzta, fokhagyma, tojássárgája, tengeri halak és a tejtermékek)

B2 vitamin: hajnövekedés serkentése, bőrkiütések elkerülése (gabonafélék, búza, kukorica, burgonya, saláta, káposzta, aszalt szilva, tej, tejtermékek)

B6 vitamin: hajnövekedés serkentése, bőrfelület épsége, bőrgyulladás, bőr berepedezésének elkerülése (burgonya, búzacsíra, napraforgó, káposzta, vöröshagyma, szárazhüvelyesek, banán, szilva, avokádó, halak, sovány húsok, máj)

C-vitamin: bőr rugalmasságának és nedvességének megtartása (citrusfélék, csipkebogyó, fejes káposzta, nyers petrezselyem, paradicsom, paprika)

K vitamin: sebgyógyulás gyorsítása (csalán, lucerna, tengeri hínár, brokkoli, káposzta, fejes saláta)

E vitamin: bőr- és a haj állapotának, illetve sebgyógyulás javítása (olajos magvak, szójaolaj, brokkoli, kelbimbó, spenót, gabonafélék, hús, máj, tojás)

Kalcium: fogak épsége (búzta szezámmag, csalán, káposzta, petrezselyem, narancs, mandarin, hagyma olajos magvak, amerikai mogyoró, dió, napraforgó, tej és a tejtermékek)

Szelén: antioxidáns, védi a bőrt a káros UV-hatástól (lilahagyma, spárga, paradicsom, brokkoli, búzacsíra, búzakorpa, tengeri állatok húsa, máj, teljes kiőrlésű gabona)

Cink: részt vesz az új sejtek képzésében (zabpehely, mandula, datolya, csalán, búzakorpa, húsok, máj, hüvelyesek, tojás)

Réz: a szervezet szöveteinek (kollagén, elasztin) alkotóelemeinek nélkülözhetetlen összetevője (csalán, hüvelyesek,(bab, borsó) gabonafélék, szilva, máj)

Vas: hajhullást megelőző, körömerősítő (erdei szamóca, mák, őszibarack, dió, bab, spárga, zabpehely, spenót, állati eredetű élelmiszerek, húsok, máj)

Végül ne feledjük, a kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozás a legjobb szépségkúra!

Ha bármilyen kérdésed van, bátran keress!

Biczó Fruzsina - szuperno, gasztroblogger

Baráti üdvözlettel

Biczó Fruzsina
Szupernő
Gasztroblogger

Check Also

rebarbara recept

7 év és egy recept, ami leteszi a voksot a rebarbara fogyasztása mellett

Itt a tavasz, és megjelent a szupermarketek, piacok kínálatában a rebarbara is. Fura, hosszú szárak, …