Fogyókúra – alapvető szabályok az eredményes fogyókúrához

Mivel a jó pap is holtig tanul, a fogyókúra illetve az egészséges életmód elsajátítása pedig sokunk számára egy életre szóló tanulási folyamat, érdemes beszélnünk a mi esetünkben most 3 dologról. A következőkben ehhez szeretnék segítséget nyújtani.

Pár hasznos tudnivaló a vércukorszintről

Mikor eszünk valamit, azzal szénhidrátot juttatunk a szervezetünkbe. A szénhidrátot a hasnyálmirigy által termelt inzulin nevű hormon bontja le vércukorrá, amely szükséges a szervezet mindennapi működéséhez. Ez a hormon a felelős azért, hogy eljusson az energia a sejtekhez, feltöltődjenek az izmokban lévő raktárak és – itt jön a lényeg! – a felesleges cukor zsírrá alakuljon, majd a felesleg raktározódjon és az összes vércukor ki legyen vonva a vérből. Minél több a szénhidrát, annál több inzulin termelődik. Azért fontos a megfelelő mennyiségű és minőségű szénhidrát bevitele napi szinten, mert ha diéta címén nem eszünk eleget, leesik a vércukorszint, amely egyrészről kellemetlen tüneteket okoz – rossz közérzet, szédülés, az édességek folyamatos kívánása – másrészről, ha az ember már nem bírja tovább, jöhet egy zabálási roham, amely megemeli a vércukorszintet a kívántnál nagyobbra és testmozgás hiányában máris beindul a raktározás. Ha pedig túl sokat eszünk és nem mozgunk, a vércukorszint folyamatosan magas lesz, aminek egyenes következménye a zsírraktározás.

A lényeg tehát: meg kell próbálni a vércukorszintet folyamatosan optimális szinten tartani. Ezt úgy lehet elérni, hogy kerülni kell a gyors felszívódású szénhidrátokat, vagyis ne igyál kólát és egyéb cukrozott üdítőket, chips, csoki, fehér kenyér, péksüti, burgonya, fehér rizs, aszalt gyümölcsök, banán szintén kerülendő. Jöhet viszont egy kevés a közepes felszívódású szénhidrát, pl: teljes kiőrlésű pékáruk, cukrozatlan gyümölcslevek, barna rizs. Amiből viszont többet lehet enni, azok a lassú felszívódású szénhidrátok pl: olajos magvak, zöldségek, citrusgyümölcsök, bab, lencse, tofu.
Még egy tipp: érdemes magas fehérjetartalmú, rostdús ételeket fogyasztani, mert ezek is segítik a vércukor lassabban történő kiürülését.

banner_660x85

Miért fontos a folyadékfogyasztás?

Átlagban napi 2-3 liter folyadékot veszítünk mindennapi tevékenységeink során. Ha ezt nem pótoljuk, a szervezet kiszárad, az anyagcsere lelassul és ez bizony megint csak hízáshoz vezet. Arról nem is beszélve, hogy a testünk ilyenkor raktározni kezdi a vizet, ami puffadást okozhat. Mikor fogyókúrázni kezdünk és megkezdődik a zsírégetés az azzal jár, hogy a zsírban található méreganyagok is felszabadulnak és bekerülnek a vérkeringésbe. Megfelelő mennyiségű folyadék bevitele nélkül ezek a méreganyagok nem tudnak kiürülni, ami rosszulléthez vezethet, ill. a szervezet védekezésképpen próbálja a zsírégetést csökkenteni, hogy elkerülje a károsodást. Az ideális folyadékbevitel fogyókúra során tehát 3-4 liter/nap. Ez így kicsit soknak tűnhet elsőre, de hamar meg lehet szokni és a méreganyagok kiürülésével jobban fogod érezni magad.

Az alkohol…

Az alkoholfogyasztás káros hatásaira a szervezetre most külön nem térek ki, erről gondolom már mindenki hallott. Emellett azért sem ajánlott fogyókúrában, mert alacsony tápértéke és igen magas kalóriatartalma van. Igen, még a száraz bor is hizlal, az agyoncukrozott koktélokról már nem is beszélve. A fő gond pedig az, hogy jelentősen lelassítja a szervezet zsír-anyagcseréjét, növeli az étvágyat- gondoljunk csak az ivás közben elfogyasztott nasikra – folyadékot von el a szervezettől, ezáltal kiszáradást okoz, csökkenti az izomzatot, miáltal az anyagcsere is tovább lassul.
Tehát ha ezeket a szabályokat igyekeztek betartani és mellé még rendszeresen mozogtok is, garantáltan beindul a zsírégetés!! Hajrá!

Ha bármilyen kérdésed van, itt alul a komment részben is nyugodtan felteheted

Kanti Bogi - fitness modell, személyi edző

Baráti üdvözlettel:
Kanti Boo
Fitness modell
Személyi edző

Check Also

rebarbara recept

7 év és egy recept, ami leteszi a voksot a rebarbara fogyasztása mellett

Itt a tavasz, és megjelent a szupermarketek, piacok kínálatában a rebarbara is. Fura, hosszú szárak, …