villámtanácsok futáshoz

VILLÁMTANÁCSOK FUTÁSHOZ – 2. rész

Mi a jobb: teremben futni vagy szabadban? Feltétlenül kell pulzusmérő óra vagy elfelejtheted? Egyik helyen ezt írják, másik helyen azt, nem csoda, ha nem tudsz eligazodni az információk között. Mi most segítünk! Villám kérdezz-felelek futáshoz: 2. rész. (ha lemaradtál az első részről, itt megtalálod: 1. RÉSZ)

————————————————————————————————————————————————-
1. Futás teremben vagy futás szabadban?
————————————————————————————————————————————————-
Tulajdonképpen tökmindegy. Teremben sterilebb körülmények között futhatsz: pontosan beállíthatod a sebességet, a dőlésszöget, nem tesz keresztbe az időjárás, nem kezd szitálni az eső pont akkor, amikor épp nagy nehezen összeszeded magad, hogy elindulj.

Szabadban viszont pont attól edződsz, hogy van egy csomó nehezítés: hideg-meleg-eső, domb. Ha meglátsz egy farakást, nyomhatsz rajta fekvőtámaszt, egy kerítésnél tolódzkodhatsz, felfuthatsz egy dombra, soroljam még?

Ja! És csak a szabadban tudsz olyat csinálni, mint mi a képen egy esti futás alkalmával még ősszel, amikor kicsit melegebb volt, mint most: egy jó kis futás végén a lakatlanul álló ház kertjében növő fáról almával oltani a szomjad

banner

————————————————————————————————————————————————-
2. Futás órával vagy óra nélkül?
————————————————————————————————————————————————-
Pulzusmérő órára gondolok természetesen.

Ez is a Te döntésed. Az elején praktikus az óra, mert így ellenőrizheted, hol tartasz: kellemes kis regeneráló, átmozgató edzést végzel vagy állati erős állóképesség fejlesztést, ami egy élsportolónak is becsületére válna. A pulzusod nem hazudik. Ha épp kipihentebb vagy, akkor viszonylag magas pulzust kell elérned ahhoz, hogy zsírégető zónában legyél. Ha pedig bujkál benned valami betegség vagy kevesebbet aludtál a szokásosnál, akkor már egy laza kocogó tempó is elég lehet a zsírégetéshez.

Ha van Veled edző vagy már ismered a tested reakcióit, akkor is jó támpont az óra, de nem létszükséglet, egyedül, kezdetben viszont jó szívvel ajánlom.

————————————————————————————————————————————————-
3. Futás egyedül vagy valakivel?
————————————————————————————————————————————————-
Is-is.

Ha az edzettségetek különböző, akkor necces, mert ami az egyiknek kemény állóképességi tréning, az a másiknak lazulás, bár ez nem feltétlenül baj.

Viszont az eufória netovábbja, amikor jó hangosra tekered a füledben a kedvenc zenéd, egyedül futsz, és a gondolkodsz vagy éppen kisöpörsz minden gondolatot.

Újjászületve fogsz hazaérni.

Nálad mi működik jobban? Írd le hozzászólásban a betűjelét!
a) teremben b)szabadban
c) órával d) óra nélkül
e) egyedül f) valakivel

Ha bármilyen kérdésed van, keress bátran!

Dobos Helga és Nyers Gyula - helgafitness.hu

Baráti üdvözlettel:
Dobos Helga és Nyers Gyula
Neked főztük ki

Check Also

fitnesz mítoszok

7 női fitness-mítosz

Másképp kell edzened nőként, mint a férfi sportolóknak? Ha az alakformálás, esztétikus izomépítés a célod, …