villámtanácsok futáshoz

VILLÁMTANÁCSOK FUTÁSHOZ – 1. rész

Amikor mozogni kezdesz, valószínűleg első gondolatod az lesz, hogy elmész futni, hiszen gyors, olcsó és csak Te saját magad kellesz hozzá. Az itt következő villámtanácsok elolvasása nélkül azonban nem érdemes elkezdened, mert csak elkeseredés lesz a vége. Jöjjön tehát egy kis kérdezz-felelek: mit igen, mit ne a FUTÁSban.

———————————————————————————————————————————————-
1. Napi 10km-t futok, mégsem formálódom. Mi lehet az oka?
———————————————————————————————————————————————-

Az, hogy megszoktad ezt a fajta terhelést. Ha a 10km-t lefutod egyszer, király vagy, és úgy is érzed magad. Mérföldkő. Nagyon jó vele büszkélkedni. De ha mindennapossá válik, akkor pár héten belül már nem lesz kihívás.

Ez a helyzet mindennel, amit megszoksz, nem csak a sportban, hanem úgy általában az életben is.

Ha ragaszkodsz a futáshoz, akkor dobd fel: csináld köredzésben: 5-10 perc futás, 5 perc erősítés: például guggolás, fekvőtámasz, kitörés, dombra felfutás.

banner

———————————————————————————————————————————————-
2. Esti futás közben vagy a vacsi böfög fel, vagy éhes vagyok. Mit csináljak?
———————————————————————————————————————————————-

Futás előtt 1-1,5 órával egyél valami lassan felszívódó szénhidrátot: például rozs, árpa, zab vagy hajdina pelyhet pici joghurttal. Energiabomba: lesz elég erőd, és a gyomrodat sem bántja majd.

Sok fehérjét és zsírt tartalmazó ételt nem ajánlott fogyasztanod futás előtt, mert csak elnehezült gyomorral fogsz kínlódni.

———————————————————————————————————————————————-
3. Nincs pénzem futócipőre. Baj?
———————————————————————————————————————————————-

Sajnos igen. Ez az egy, amin nem szabad spórolni. Tulajdonképpen azt is mondhatjuk, hogy ha nincs egy jó futócipőd, akkor el sem indulj futni. Egy jó futócipő nagyon sokat kibír – megvan, hány kilométert -, bár az ára húzós, az kétségtelen. Szívesen mondanám, hogy meg tudod úszni, de nem: az ízületeiddel nagyon rosszat teszel, ha olcsó, nem jó minőségű cipőben futsz. Nem kell a legújabb rózsaszín cukiság, de vegyél minőséget. Ebből megéri: jól kiszolgál majd.

Érdemes elmenned kimondottan futóboltba. Az ottani eladók a mozgásodból pontosan látni fogják, milyen futócipőre van szükséged, és nem szín vagy fazon alapján ajánlanak. Ezzel jársz legjobban, még ha drágább is, mintha megvennéd az első utadba kerülő akciósat.

Hamarosan folyt köv. a sorozat 2. részében.

Neked hány km volt a leghosszabb táv, amit lefutottál?
Írd le a kicsit lejjebb található komment mezőbe!

Dobos Helga és Nyers Gyula - helgafitness.hu

Baráti üdvözlettel:
Dobos Helga és Nyers Gyula
Neked főztük ki

Check Also

fitnesz mítoszok

7 női fitness-mítosz

Másképp kell edzened nőként, mint a férfi sportolóknak? Ha az alakformálás, esztétikus izomépítés a célod, …