Vajon miért nem lapos a hasad?

Biztosan Te is úgy véled, hogy a fittség, az egészséges külső legfőbb jele egy szép, lapos, definiált ún. kockahas.

Elcsépelt mondás már az is, hogy a kockahas a konyhában készül! Valóban: hiába az intenzív hasizomfejlesztés, nemhogy a nagyobb, de bizony a kisebb pocak sem rezdül meg, ha a rendszeres mozgás mellett nem figyelsz az étrendedre! Nem a felülések számával van összhangban a kockás has, hanem sokkal több múlik a tudatosan felépített mindennapjaidon.

Pocak és pocak között azonban van ám különbség. Te melyik típusba tartozol?

banner_660x85

A „kis spájzoló”

Ezt a típust a legkönnyebb helyrehoznod, mert csak a rossz étkezési szokásaid és a kevés edzés okozzák. Ha ennek birtokosa vagy, akkor valószínűleg egész nap az íróasztalnál ülsz, sőt: netán még nassolással is igyekszel enyhíteni a napi stresszt! Így valószínűleg túl sok szénhidrátot fogyasztasz és a túlsúly elsősorban a hasad, csípőd, combod tájékán rakódott le.

A stresszpocak

Stresszes pocaktípus a sikerorientált vagy maximalista személyiségekre jellemző. A feszültség okozta pocakot könnyű észrevenned, ebben az esetben ugyanis a súly a rekeszizom elülső részén és a köldök környéki területen jelenik meg. Amikor stresszes vagy, a kortizol nevű hormont termeled és ez a hormon készteti arra a testet, hogy a gyomor körül szaporítsa fel a zsírt. Ez a pocak érintésre meglehetősen kemény, és ha ezzel rendelkezel, minden bizonnyal emésztési gondokkal is küzdesz.

Egyszerűen kihagysz 1-2 étkezést, mert mondjuk nincs időd enni, vagy ami ennél is rosszabb: bekapsz valamit éhségcsillapítás céljából, ugye? Netalán emellett még 3-4 kávét is megiszol napközben. Ha így van, ne lepődj meg, ha “stresszes” lesz a pocakod.

A „öleb”

Nagy valószínűséggel elfoglalt kismama vagy sikerorientált nő vagy, akit a karrierje építése köt le. De az is lehet, hogy rendszeresen jársz ugyan edzeni, de mindig csak ugyanazokat a gyakorlatokat végzed, nem lépsz túl a komfortzónádon, így tartod a súlyod és ott csücsül alacsonyan a kis pocak is.

Az úszógumi

A hason körkörösen elhelyezkedő zsírpárna igencsak kellemetlen tünet lehet számodra. Ez a testi sajátosságaid függvényében a szemmel is látható zsírraktárad, mivel Te a derék körüli részre jobban raktározol. Ezt koncentrált gyakorlatokkal nem tudod módosítani, legfeljebb növelni, ha ugyanis az izomszövet mérete is megnő, még nagyobb lesz az “úszógumid”.

Kizárólag életmódváltás jelenthet megoldást, hiszen a zsírpárnácskák a rossz szokásaid miatt keletkeztek, és ha ezeken nem változtatsz, akkor végezhetsz bármilyen fogyókúrát és szedhetsz bármilyen csodabogyót, ugyanoda fogsz visszajutni.

A felpüffedt has

Ez valójában lapos has, csak az emésztés során keletkezett gázok felfújják. Majdnem mindig ételallergia vagy –érzékenység okozza, illetve a szegényes táplálkozás, ami lomhává teszi a bélműködésedet.

Bármelyik típussal is rendelkezel, meg kell találnod az okát és mihamarabb tenni ellene, hogy ne befolyásolja negatívan nap mint nap a közérzetedet!  Változtass az étkezési szokásaidon, mozogj rendszeresen és változatosan és ételallergia gyanúja esetén vizsgáltasd ki magad!

A következő cikkemben jó pár tippet adok, hogyan is varázsolj lapos hasat és kerüld el a fenti kis pocakok kialakulását!

Ha bármilyen kérdésed van, keress bátran!

Losánszki Csilla - fitnesz edző

Baráti üdvözlettel:
Losánszki Csilla
Sportrehabilitációs személyi edző, funkcionális csoportos trainingek oktatója, táplálkozási tanácsadó

Check Also

fitnesz mítoszok

7 női fitness-mítosz

Másképp kell edzened nőként, mint a férfi sportolóknak? Ha az alakformálás, esztétikus izomépítés a célod, …