Tudd meg vajon jó formában vagy-e?

Aki azt gondolja, hogy elegendő a mérlegre állni, ahhoz, hogy megtudja, hogy milyen formában van, téved! Hiszen kizárólag a kilogrammok számából nem derül ki, milyen arányban zsíros vagy izmos a testünk.

Gondoljunk csak bele, egy sportos életet élő nő vagy férfi testtömegének jelentős részét az izomtömege teszi ki, így alatta a mérleg többet mutathat, mint egy ugyan fogyókúrázó, de nem sportoló nőé vagy férfié.

Fogyókúránál, sport nélkül hiába mennek le a felesleges kilók, az izom közben nem fejlődik, így a test zsírszázalékának mértéke növekedhet, mivel a zsír nagyobb arányban lesz jelen kisebb testsúlynál is. Ráadásul sport nélkül egy hirtelen fogyást követően a bőr sem tud megfelelően alkalmazkodni a gyors változáshoz.

A szép formánkért az izomzat felel, ezért a formásodni vágyók célja az, hogy izmaikat kevés zsír fedje.

Ne essen tévedés a zsírra szüksége van a szervezetnek, több funkciója is van:

-kipárnázza a vázrendszert

-belső szerveket védi

-tárolja a vitaminokat

-test hőmérsékletének szabályozásában is szerepe van

-„éhezés” esetében a szervezet ezekhez a tartalékokhoz tud nyúlni

Tehát szükség van rájuk, azonban nem mindegy milyen mértékben fedi testünket zsír. Célunk az egészséges testzsírszázalék elérése legyen!

Sokszor a testtömeg indexet (BMI= body mass index, BMI= testtömeg (kg)/testmagasság(m2)) használják annak érdekében, hogy megállapítsák, hogy testtömegünk ideális, esetleg van súlyfelesleg és annak milyen a mértéke.

Ugyanakkor mivel ez egy kizárólag testmagasságot és testsúlyt figyelembe vevő mutató, közel sem mondható megbízhatónak. Fogalmazzunk úgy, hogy egy útmutató lehet, de semmit sem árul el arról, hogy a testben milyen arányban található izom, zsír és víz.

Vagyis ugyanolyan BMI-vel rendelkező ember egész más testalkattal bírhat, hiszen egyiken az izom másikon esetleg a többletzsír adja az azonos testsúlyt.

A másik mérőszám a derék-csipő hányados, amelyről előző cikkemben ejtettem szót.

Ez az arányszám sokkal megbízhatóbb adatokkal szolgál a testtömeg indexhez képest, azonban itt is a probléma az, hogy a testben az izom és zsír arányát nem mutatja ki.

Akkor mi az, ami pontosabb adatokkal tud szolgálni?

Ahhoz, hogy pontosabb adatokat kapjunk, érdemes egy testzsírszázalék mérést elvégeztetni.

A testzsírszázalék a testzsírtömeg teljes testtömeghez viszonyított mennyiségét jelenti százalékban kifejezve.

A testben való eloszlástól függően beszélhetünk viscerális zsírról és bőr alatti zsírról.

Viscerális zsír a  belső szerveket körülölelő zsigeri zsír, amely aktív szerepet játszik az anyagcserében és szervek védelmében, de túlzott mennyiségben egészségügyi problémákat okozhat. Szív- és érrendszeri betegségeket (magasvérnyomás, stroke, trombózis), 2-es típusú cukorbetegséget, vastagbél és artériák falának gyulladását.

Testsúlycsökkentéssel, egészséges életmóddal és étrenddel ezen az értéken sokat tudunk javítani, ugyanakkor ezt okosan kell végeznünk, hogy elkerüljük a jojó effektust és tartós eredményünk legyen, mivel a jojó effektusnál a plusz kilók egy része viscerális zsírként rakódik le.

Itt a lehetőség, hogy te is megtudd a testzsírszázalékodat!

Az első 3 jelentkező ingyenes testzsírszázalék-mérésen és konzultáción vehet részt (Budapest XII.), amelynek értéke 3500,- Ft

OMRON orvostechnikai testösszetétel mérő által egy összetett testzsírszázalék-mérést kapsz, amely megmutatja:

  • a testsúlyt
  • testzsírt
  • zsigeri zsírt
  • a vázizom szerkezet százalékot kalkulálja
  • a BMI(testtömeg-index)
  • a nyugalmi anyagcsere mutatót (RMR)

 Jelentkezés és részletek:
Szántó Adrienn
E-mail: sznt.adrienn@gmail.com
Tel: +36/30-742-5928
A stúdió címe: 1118 Budapest, Budaörsi út 5.

sanflow pilates Szántó Adrienn

Várom jelentkezésed!

Szántó Adrienn - személyi edző

Szép napot kívánok,
Szántó Adrienn
Stott Pilates®, Garuda®, TRX® tréner

Check Also

fitnesz mítoszok

7 női fitness-mítosz

Másképp kell edzened nőként, mint a férfi sportolóknak? Ha az alakformálás, esztétikus izomépítés a célod, …