időhiány

Nincs időm sportolni! Mit tehetnék?

Fogyókúrád sikeressége és az egészséged megőrzése érdekében, a legjobb lenne, ha naponta legalább 20-30 percet tudnál az idődből testmozgásra fordítani.

Persze ebben a mai rohanó világban nagyon nehéz összeegyeztetni a sportot, a munkát és a magánéletet. Reggel rohanunk a munkába, hipp hopp elrepül a nap, délután bevásárlás, főzés, gyerekek, tanulnivaló, stb. és a nap végén alig várjuk, hogy végre lepihenjünk egy kicsit.

Ilyenkor jön a kérdés, hogy hova tudnád még bezsúfolni az edzést, mikor így is már alig van energiád a napi kötelező teendőid elvégzésére is?

Szinte egész héten a hatalma alá kerít a fáradtság, a stressz, és lassan a kilók is felszaladnak, majd előjön mindenféle járulékos betegség.

Lehetőség szerint próbálj meg hetente 3-4 alkalommal edzeni és hamar érezni fogod, hogy sokkal több az energiád, jobban és mélyebben tudsz aludni és lesz valami, amiben le tudod vezetni a stresszt, stb. Sőt! A feleslegedtől is könnyebben megszabadulhatsz.

 Hogyan tudnám beiktatni a mozgást a zsúfolt mindennapjaimba?

  1. Először is keress a heti beosztásodban pár órát, ami csak a tiéd, és amit arra fordítasz, hogy kicsit elszakadj a mindennapoktól, és átmozgasd végre magad.
  1. A legjobb, ha megpróbálod reggelre időzíteni az edzésed, amit egy kellemes zuhannyal zárj le, így garantált a frissesség egész napra. Plusz hamar túl is vagy rajta és nem motoszkál majd napközben a gondolat a fejedben, hogy istenem ma még este edzés.
  1. Ha épp elveszik a lelkesedés, vagy egyszerűen csak nehezedre esik a felkelés, ne gondolkodj azon, hogy most edzened kell, mert csak vissza fog húzni. Egyszerűen csak tedd, amit tenned kell, mikor ott vagy, megjön a kedved rögtön, és utána pedig egyenesen kicsattansz majd, hogy milyen jól tetted, hogy elmentél.
  1. Manapság rengeteg mozgásformával megismerkedhetsz, ha elmész egy Fitness terembe. Válaszd ki azt, amelyiket szívesen csinálod, és meghozza a kedved a sporthoz. Hidd el, várni fogod az edzéseket.
  1. Ha számodra a legkényelmesebb és a legkézenfekvőbb az otthoni edzés, akkor videók és DVD-k tucatjai vannak a segítségedre, jobbnál jobb edzőkkel, mindenféle nehézségi szinten.
  1. Ha van otthon szobabiciklid, pattanj fel rá, vagy kapj a kezedbe egy súlyzót és este tv nézés közben mozogj egy kicsit. Egy jó kis film közben csak úgy repül az idő.
  1. Motiválóbb, ha nem egyedül sportolsz. Egy csoportos óra, ahol mások is veled együtt mozognak, nagyon ösztönző tud lenni, főleg, ha ismered a társaságot. Hívd el magaddal a barátaid, kollégáid!
  1. Számos edzőterembe viheted már magaddal a gyerkőcöket is, így amíg te tornázol, ők tudnak játszani a játszóházban.
  1. Lift helyett használd a lépcsőt, és ha teheted, tömegközlekedés helyett inkább sétálj egy jót. Több száz kalóriát is elégethetsz már csak ennyi változtatással is.
  1. A hétvége remek időpont egy családi programra. Az egyik legkedveltebb program a gyerekek szempontjából is pl. az uszoda. Lehet kicsit úszni, majd a kismedencében játszani, labdázni, pancsolni. Hamar elrepül az idő, remek sportolási lehetőség és még a család is együtt van.

További ötletek, tapasztalatok jöhetnek kommentben!
Ha tetszett a cikk, oszd meg kérlek!

Baráth Krisztina Bianka - fitness edző

Baráti üdvözlettel
Baráth Krisztina Bianka
Fitness edző

Check Also

fitnesz mítoszok

7 női fitness-mítosz

Másképp kell edzened nőként, mint a férfi sportolóknak? Ha az alakformálás, esztétikus izomépítés a célod, …