Mozgás egy egész életen át: BABA-MAMA TORNA

A BABA-MAMA TORNA GYÖNYÖREI ÉS LEGJOBB GYAKORLATAI

Az egyik legkedvesebb óratípusom, bár gyermekem nincsen, de így is élvezem minden pillanatát.

A lényege az elhatározás a szülőkben, bennetek, az hogy szeretnétek csinálni és egy jobb, mélyebb kapcsolatot kialakítani, mozgásra szoktatni a babát már a kezdetektől és ezzel együtt összhangot teremteni velük.

Ha ez megvan, már csak a megfelelő helyet és a megfelelő szakembert, oktatót kell megtalálni hozzá.
Általában 6 hetes kortól már várják a babákat és velük együtt a mamákat is a tornákra, ahol finoman a gyermeked tagjait egytől-egyik átmozgathatod és megtanulhatod, hogy hogy is kell ezt helyesen csinálni.

Én, mint oktató szeretek az anyukákkal együtt mondókázni, könnyű dallamocskákat, dalokat énekelni, amik alatt végig szemkontaktus és nevetés van jelen. Ezt elmondhatatlanul élvezik a babák is, ami a szeretet elmélyülését is igen nagyban segíti. A gyermeknek fejlődik a mozgáskoordinációja, a tartása.

A mondókák és a zene meg a ritmusérzékét és a zenei hallását is fejleszti.
Az anyukák mindamellett, hogy jól érzik magukat és adnak valami plusz a legféltettebb kincsüknek, egy ilyen torna alatt szintén átmozgatják a testüket, ami a helyes testkép kialakításában igen fontos a szülés után és mondhatni megtalálják a világ legjobb „súlyzóját” is a gyermekük révén.
Lényeges továbbá, hogy ne csak egy-egy szervezett torna keretein belül végezd a gyakorlatokat, hanem otthon is találd meg rá a helyet és az időt.
Első körben teremtsük meg a megfelelő helyet, légkört, majd ha ez adott, akkor vágjunk bele otthon is. Rakj be egy kellemes zenét és már indulhat is a móka.
Most szeretnék leírni nektek pár hasznos, de könnyen megjegyezhető gyakorlatot.

banner_660x85

1.Fekvenyomás a mellizmokért és a szép vállért

baba2

– Feküdj hanyatt, lábaid legyenek behajlítva, talpad maradjon a talajon
-A babát fektesd a pocakodra
– Fogd meg a mellkasánál a hóna alatt és told ki
– Könyöködet picit mindig tartsd behajlítva, nehogy túlnyúljon
– Ismételd tízesével

2. Combizom erősítés lábnyújtással

baba3

– Feküdj hanyatt, térdeid legyenek behajlítva.
– Emeld fel derékszögbe a lábadat és rakd rá a babádat
– Támaszd meg a babádat a kezeiddel
– Behajlított térdedet emeld fel függőlegesen a babával együtt
– Így a baba fejjel lefelé lesz
– Nyújt és hajlít.
– Közben utánozhatod a repülő felszállását, berregését. garantált a feladat sikere. 
– Ismételd tízesével

3. Hasizom

baba4

– Feküdj hanyatt
– Kulcsold össze a lábaidat é s a babát fektesd a lábaid közé a hasadra
– Nyújtsd előre a karodat és a hasprések közben végig fogd a babát
– Variálhatod duplázással (2 ütem alatt fel, kettő alatt le vagy három ütem alatt fel és egy alatt le)
– ismételd ezt is tízesével amíg jól esik
Még egy plusz tipp!
Tessék a kispapákat, nagymamákat és az egész családot bevonni!

Mindenkinek jó mókázást és kellemes mozgást és sok-sok vidám, együtt töltött pillanatot kívánok,
Ha bármilyen kérdésed van, itt alul a komment részben is nyugodtan felteheted

Burján Nóra személyi edző

Remélem hasznos tanácsokkal segíthetek Nektek is, további szép napot kívánok:
Burján Nóra
Személyi edző

Check Also

fitnesz mítoszok

7 női fitness-mítosz

Másképp kell edzened nőként, mint a férfi sportolóknak? Ha az alakformálás, esztétikus izomépítés a célod, …