LE A JOJÓVAL! – 2. rész

A fogyás érdekében sok szénhidrátot kell enni…
A fogyás érdekében kevés szénhidrátot kell enni…
…egy állítás – egy tagadás. Akkor most melyik igaz?!

Ha az első dobogtatta meg a szíved, akkor a 90 napos (szétválasztó) diétát választanád nagy valószínűséggel, ha a második, akkor Atkins úr diétája volt a szimpibb.

Hogy?
Már hallottál róluk?
Esetleg már túl is vagy valamelyiken?
És hatékony volt? Sikerült megőrizni a súlyodat utána is…?

Nem bombázlak tovább, inkább nézzünk bele, melyiknek mi a lényege, melyik mit ígér, és hol csúsznak el a követők.

—————————————-
90 NAPOS (szétválasztó) DIÉTA
—————————————-

– Eredete: ismeretlen. Több forrás szerint “amerikai sportorvosok találmánya”, míg mások szerint hazai természetgyógyászok.

– Első blikkre kecsegtető lehet, hiszen CSAK 90 napig tart, addig kell valahogy kihúzni.

– Lényege: egy nap csak egyféle tápanyagot tartalmazó ételt vehetünk magunkhoz. Sorrenden tilos változtatni, és semmit sem szabad kihagyni a 90 nap alatt. A diéta fehérjenappal kezdődik, majd keményítőnappal folytatódik, aztán szénhidrátnap, végül gyümölcsnap.

– Havonta 1x víznapot kell tartani.

**************
Buktatók:
**************

banner_660x85

– Bár a diéta lényege a szétválasztás lenne, mégis 3 napon keresztül kizárólag szénhidráttal táplálod a szervezeted.

Hogyan? Úgy, hogy a keményítő is, meg a gyümölcs is nem más, mint SZÉNHIDRÁT – nevezzük bárhogy – és még ehhez jön egy “színtiszta” szénhidrátnap: sok diétázó sugárzó szemmel várja a szénhidrátnapot, és fogyaszt főtt, édes tésztákat, édességeket aznap. Ez, ha nem vagy észnél, nem “buktató” lesz, hanem AKNAMEZŐ, és a mérleg pont az ellenkező irányba fog kimozdulni, mint szeretnéd.

– Könnyen túllőhetünk a célon a gyümölcsnapokon is, ha magas cukortartalmú, kalóriadús gyümölcsöket fogyasztunk nyakló nélkül.

– Fontos hátránya, hogy napokig nélkülöznöd kell a fehérjét, ami az izomzat legfőbb építőeleme. Fehérjenapokon viszont a tájékozatlanabbak nem csak húst esznek, hanem “húsnak látszó tárgyakat”, mint pl. virsli, párizsi, stb. Ezekkel még a fehérjenapokat is szénhidrátnappá degradálják.

——————–
ATKINS DIÉTA
——————–

A másik véglet.
– Dr. Robert C. Atkins nevéhez fűződik, és a 60-as években lett népszerű.

– Lényege a drasztikusan szénhidrátmegvonáson és magas fehérjebevitelen alapul. A szervezet cukor (–> szénhidrát) hiányában zsírt kezd égetni, hogy fedezni tudja az energiaszükségletét.

– 4 szakaszra osztható, melyek közül a legelső a legszélsőségesebb, a következő szakaszok egyre enyhülnek. A kezdeti szigorú szénhidrátmegvonásnak köszönhetően viszonylag gyors súlyveszteség kezdődik, ami elsősorban VÍZVESZTESÉG.

*************
Buktatók:
*************

– folyamatos éhségérzet, még akkor is, ha a fehérjék fogyasztása megengedett.

– a szénhidrátmegvonás miatt kiürülnek a glikogénraktárak, ezért gyengének, örökösen fáradtnak érezzük magunkat, és nagy önuralmat igényel a diéta betartása.

– a zsírvesztés mellett jelentős izomvesztés is jelentkezik, mivel szervezetünk gyorsabban nyer energiát az izomzatot alkotó fehérjék lebontásával, mint a “zsírégetéssel”.

– nagy vízveszteség – sejtjeink “eleresztik” a vizet, amit ha nem pótolunk, fejfájáshoz, szédüléshez vezet.

– Emésztési zavarok a kevés rostbevitel miatt (székrekedés, puffadás)

– Húgysav termelődés

– Kalcium hiány

Biztos vannak, akik kipróbálták már egyiket vagy másikat.
Tény, hogy legtöbben még menet közben bedobják a törölközőt, de akik még végig is csinálják a több hónapos fogyókúrákat, azok közül is a legtöbben alig várják, hogy vége legyen, és akkor “felsóhajtanak”…magyarán: visszaesnek. Sokan fele annyi idő alatt visszahízzák a keservesen leadott kilókat, és még egy keveset (?)…igen: a jojó…le-fel. Ez egy állófront…sok-sok áldozattal.

Ha végre nem áldozat szeretnél lenni, hanem HARCOS, aki szívós és erős, akkor fel kell fegyverezned magad.

Tudással, tisztánlátással, a megfelelő módszerrel.

Ha bármilyen kérdésed van, keress bátran!

Dobos Helga és Nyers Gyula - helgafitness.hu

Baráti üdvözlettel:
Dobos Helga és Nyers Gyula
Neked főztük ki

Meztelenül, esztelenül még senki nem nyert csatát.

Check Also

fitnesz mítoszok

7 női fitness-mítosz

Másképp kell edzened nőként, mint a férfi sportolóknak? Ha az alakformálás, esztétikus izomépítés a célod, …