fogyás diétával

KÉT KILÓ FOGYÁS. DE MOST KOMOLYAN. SZÁMÍT?

„Képzeld, híztam két kilót!” „Képzeld fogytam két kilót”
Ha nyers lennék (mint néha megesik), akkor az lenne a reakcióm, hogy “képzeld, engem meg nem érdekel”. De általában azért együtt örülök a jó hírt hozókkal! Pedig legtöbbször tudom, hogy semmi értelme, hiszen a két mondat közt egy hét sem telt el, s ezek az adatok nem nagyon üzennek… semmit.

Rengeteg ember van még mindig, aki napi rutinként áll a mérlegre, éhgyomorra, ruha nélkül, mosdó után, hogy a legjobb értéket lássa, pedig egyszerűen csak el kéne engednie, és mosolyogva üdvözölnie a tükörképét… akkor is, ha nem mozdul a mérleg nyelve.

Ez utóbbinak számtalan oka lehet:

1. Nem is küzdesz olyan keményen
Lehet, hogy úgy gondolod, keveset eszel, és sokat mozogsz, de biztos így van ez? Pontosabban így is kérdezhetném: hatékony vagy?
A kevés tényleg kevés? Vagy csak nem számolsz mindent? Biztos nem túl kevés? Nem koplalsz?
A sok tényleg sok? Heti három azért megvan? Vagy nem túl sok? Van időd regenerálódni is?

2. Izmosodtál
Ha a fenti kérdésekre adott őszinte válaszaid alapján valóban hatékony vagy, akkor 2-3 hónap után bizony már Te is észreveheted: formásodtál. Az izmaid tónusosak, a tartásod szebb, a bőröd feszesebb. Van combhajlítód, van bicepszed, tricepszed, feszes a hasad. Vannak izmaid! És ezek bizony nehezebbek, mint a zsír. De cserébe kisebb helyet foglalnak!

banner_660x85

3. Túlságosan ragaszkodsz az edzéstervedhez
Lehet, hogy a sok tényleg sok, a szónak az elegendő értelmében, de lehetséges, hogy abszolút nem hatékony. Ha mindig ugyanazt a gyakorlatot végzed, ha mindig ugyanannyit ismételsz, ha mindig ugyanazt a súlyt emeled, ha mindig ugyanarra futsz… akkor nem csak az agyad, de a tested is megunja. És nem reagál. Hisz minek. Érdemes néha a kedvébe járni, és meglepni:)

4. Hétköznap diétázol, hétvégén pedig szabotálsz
Lehetséges, hogy a kevés csak hétköznap kevés? Hétfőtől-péntekig diétázol, rendszeresen edzel, nem nassolsz. Viszont a hétvégén elengeded, és pótolod a „lemaradásokat”. Mert szabadság van, mert más a ritmus, mert megérdemled…
Tudod szerintem jutalom az is, hogy tartod az egyensúlyt! Ha megadod a figyelmet és a tiszteletet hétvégén is a szervezetednek! Ne görcsölj, ne feszíts túl hétköznap se, és akkor nem kell „muszáj kiengednem” érzelmekkel találkoznod a szünnapokon sem! Találd meg az egyensúlyt!

És legyen ez a zárszó! Ne légy megszállott, szélsőséges, görcsös és feszült! Az életmódváltásnak soha nem a mérlegről, az állandó számolgatásról, a reggel-esti dupla edzésről és önsanyargatásról, a koplalásról és zugevésről kell szólnia! Hanem a frissességről, az újdonságokról, a jobb közérzetről, a vidámságról, a szépségről, a ragyogásról, a tisztaságról, a kiegyensúlyozottságról, az egészségről!

Elhiszed? Tudod? Akarod? Akkor lépd meg! Ma is! És légy büszke magadra! Arra, amit napról napra elérsz! És higgy abban, hogy igen messze juthatsz még!

Ha bármilyen kérdésed van, itt alul a komment részben is nyugodtan felteheted

Kálmán Teréz

Baráti üdvözlettel:
Kálmán Teréz
fitnesz oktató

Check Also

fitnesz mítoszok

7 női fitness-mítosz

Másképp kell edzened nőként, mint a férfi sportolóknak? Ha az alakformálás, esztétikus izomépítés a célod, …