Bölcsis, illetve kisgyermekkori mozgásfejlesztés játékosan

20 hónapos kortól 3-4 éves korig is igen nagy a gyermekek mozgásigénye, így szerencsére egyre több helyen csinálnak kifejezetten számukra tornát. Ezt a mozgásigényt jelzi már az explorációs játék is, amikor a hangok, mozgások felfedezése és ismétlése hatalmas örömöt és játékot jelent számukra.

Én a bölcsődés tornát szülők jelenlét mellett tartom, de rendszerint csak az első pár alkalommal kell részt venniük a gyermekük tornáján, utána már önállóan is jönnek a gyerekek és csinálják velem a feladatokat.
Lényege a tornának a játékosság, a jó zene, kedves mondókák és rövid mesék és hogy olyan játékokat találjunk a gyermekek számára, amiket nem csak élvez, de még fejleszti is őket.
Hatalmas élmény látni, hogy mennyit fejlődnek, ügyesednek a gyermekek.
Egyik legkedvesebb emlékem, amikor egy alig 22 hónapos kislány betipegett hozzám a testvérével, még nem is beszélt, idén meg már bölcsis nagylányként akár a „nagy” óvodások között is megállja a helyét és ott is minden torna feladatot, játékot végrehajt. (persze néha még el-el kalandozik, de ez teljesen normális).

De biztosan állítom, hogy ha ti otthon rákerestek egy-egy mozgásos játékra, mondókára és eljátsszátok a gyermeketekkel az nem fog neki ártani, sőt minden hozzájárul ahhoz, hogy kiegyensúlyozott és ügyes gyermek cseperedjen belőle. Bármit is játszunk vele, az valamilyen formában hozzájárul a mozgásfejlődéséhez.

banner_660x85

Két féle mozgás van, amire érdemes odafigyelnünk. Az egyik az úgynevezett nagymozgások a másik meg a finommozgások. Ezekhez megannyi játékot találunk, de most én is írok pár egyszerű mondókát, amikkel ezeket fejleszthetitek.

Viszont azt sem szabad elfelejteni, hogy mi magunk vagyunk a legjobb példák a gyermekek számára, így végezzétek ti magatok is örömmel a „feladatokat”, mivel a gyermekek legkönnyebben utánzással tanulnak.

1.,2

Bal, jobb, bal, jobb,
lépteket hallok.
Így dübög az elefánt,
így oson a macska,

így szalad a kisegér,
így fut a lovacska.

Ezt a mondókát minden korosztállyal eljátszhatjuk. Kísérjük járással. A kisebbeket vihetjük karban vagy a hátunkon is.
Az első sornál lépjünk ütemre, a másodiknál dübörögjünk a lábunkkal, a harmadiknál lépkedjünk lábujjhegyen, a negyediknél apró léptekkel fussunk és végül fussunk egy kicsit rendesen, nagyobb léptekkel is.

2.,

3

Ilyen nagy az óriás,
nyújtózkodjál kispajtás.
Ilyen kicsi a törpe
guggoljunk le a földre.

Értelemszerűen az első két sor alatt nyújtózkodunk, majd leguggolunk a földre.

3.,

4

 

Mackó, mackó ugorjál
Mackó, mackó forogjál
Tapsolj egyet
ugorj ki!

Mackóval együtt mi is ugráljunk, forogjunk, tapsoljunk és végül ugorjunk egy nagyot!

MINDENKINEK JÓ SZÓRAKOZÁST KÍVÁNOK,
NÓRA

Ha bármilyen kérdésed van, itt alul a komment részben is nyugodtan felteheted

Burján Nóra személyi edző

Remélem hasznos tanácsokkal segíthetek Nektek is, további szép napot kívánok:
Burján Nóra
Személyi edző

Check Also

fitnesz mítoszok

7 női fitness-mítosz

Másképp kell edzened nőként, mint a férfi sportolóknak? Ha az alakformálás, esztétikus izomépítés a célod, …