lapos has

Azonosítsd a pocaktípusodat és lásd: mit is tehetsz a laposabb hasért!

Itt van ugyan a hideg idő a nyakadon, és a vastag pulcsik, kabátok ugyan jótékonyan eltakarnak. Na de őszintén: Karácsonykor a család előtt, Szilveszterkor a bulikon és egyáltalán az Újév kezdetén is nem kellemesebb lenne jó közérzettel, fitten megjelenni, ahelyett, hogy órákig azon gondolkodnál, hogy vajon mi nem fog szorítani egész nap vagy melyik ruhadarabod lesz az, ami kellőképpen eltakarja a kis pocakod?

Előző cikkemben olvashattál a különböző típusokról: http://szuperno.hu/sport/vajon-miert-nem-lapos-hasad/

Most láthatod a megoldásokat:

A „kis spájzoló”

lapos hasA felesleg elsősorban a hasad, csípőd, combod tájékán rakódott le, de alapvetően mindenhonnan lenne lefaragnivalód? Biztosan van 1-2 rossz szokásod: kedveled a finomított fehér lisztes pékárukat, a cukros előre csomagolt ételeket és italokat, netán gyakorta fogyasztasz esténként 1-2 pohár alkoholt is. Pluszban ezeket még megspékeled azzal, hogy alig mozogsz. Napi fizikai tevékenységed kimerül a munkahely és az otthon közötti ingázással!

A megoldások Számodra a legegyszerűbbek, bár akaraterőre és kitartásra szükséged lesz:

  1. Étkezz egészségesen: sok halat, tojást, húst, és zöldségeket ajánlott fogyasztanod, lehetőleg hazai termelőktől a friss árukat vásárolva. Általában véve kerüld a gyorséttermeket és minden előre csomagolt, tartósítószeres ételnek nem nevezhető vacakot. Keresd a „jó” zsírokat, melyek például az avokádóban, a dióban vagy az olajos halakban találhatóak. Ezek fogják elősegíteni a zsíranyagcserédet, mindamellett, hogy széppé teszik hajad, bőröd és körmeidet.
  2. Hagyd el, de legalább minimalizáld az alkoholfogyasztást – nemcsak a kalóriatartalom, hanem még inkább a nem kívánatos élettani hatások miatt. Heti többszöri bűnözés már biztosan a zsírraktáraidat gyarapítja a csípőd körül.
  3. Találd meg a Neked örömet okozó mozgástípust és űzd rendszeresen! A jókedv forrását ne a csábító és üres kalóriákban gazdag falatokban keresd!

banner_660x85

A stresszpocak

A stresszes pocaktípust könnyen felismerheted: a köldököd és a derekad magasságában van a „pukli”, amely kemény és nem rezgő! A stressz által termelődő kortizol nevű hormon fokozza a gyomor környékén a zsírpárnák kialakulását, amellett, hogy a fokozott idegeskedésed emésztési problémákat és gyulladásos bélbetegségeket is okoz.

Tanácsok:

  1. Ne hagyj ki étkezéseket, hanem iktasd be azokat rendszeres időközönként!
  2. Ne fogyassz túl sok kávét (napi 2-3 éppen elég). Menj ki inkább egy pár perces sétára a friss levegőre! Iktass be napközben légző-gyakorlatokat, 1-2 perces meditációt.
  3. Aludj rendesen, mert a rendszertelen alvás akadályozza a leptin nevű hormon termelődését, amely az anyagcseréd és az étvágyad szabályozásáért is felelős.
  4. Edzésedhez használj súlyzókat is, ne csak kardiózz, hiszen az ún. ellenállással végzett gyakorlatok (saját testsúly, vagy súlyzók és gépek segítségével) kellemesen lefárasztanak fizikailag is, így jobban fogsz aludni! A túlzásba vitt kardió tevékenység viszont a kortizol hormon szintjét emeli.
  5. Fogyassz magnéziumban gazdag ételeket!

A „öleb”

Elfoglalt kismamaként a gyerkőcökkel vagy sikerorientált nőként minden perced be van osztva, így az edzésedet is hatékonyan és gyorsan akarod letudni. Az is lehet, hogy túlterheled magad és az alsó háti szakaszod helytelen és túlzott terhelése miatt dülled ki az a kis pocak alul. Ragaszkodsz a – szerinted – bevált edzéstervedhez és étrendedhez, de bizony az alacsonyan ülő „pukkancs” elrontja a körvonalaidat?

Megoldások:

  1. Fogyassz gluténmentes gabonákat és elsősorban zöld levelű zöldségeket, amelyek természetes rostforrások és általuk megelőzheted a gyulladásokat, a puffadást.
  2. Hidd el: a súlyzós gyakorlatoktól még egyáltalán nem leszel férfias. Sőt: rövid idő alatt sok zsírt veszíthetsz segítségükkel.
  3. Igyál sok vizet (napi minimum 3 litert), és egyél könnyen emészthető fehérjeforrásokat pl. csirkét, halat.

Az úszógumi

Kevés időd van önmagadra, mert nemrég szültél? Minimum hat hétig tart, hogy visszaálljon a méh eredeti mérete, és ezután is meg kell várnod a teljes regenerációt. Végezz olyan gyakorlatokat, amelyek a medencében és az alsó hasi részen megerősítik a izomzatot és serkentik a vérkeringést.

Mit tehetsz?

lapos has

  1. Fogyassz halolaj készítményeket és egészséges zsiradékokat, melyek segítségedre lehetnek a fáradtság leküzdésében, zsírégetésben és a zsírban oldódó vitaminok haszosulásában.
  2. Végezz óvatos medence-gyakorlatokat, melyekkel a gátizomzatodat erősítheted!
  3. A kötőszövet megnyúlása miatt kerüld a felüléseket a teljes regenerációig. Végezd el az. ún. linea alba tesztet, mielőtt hozzáfogsz a hasgyakorlatokhoz. Ezt először 6 héttel a szülés után tedd meg, majd 3 hetente ismételd!
  4. Két-három hónapot kell adni magadnak szülés után. Kis türelem, nem kell stresszelned! Le fognak olvadni a helyes életmód hatására a Rád rakódott kilók.
  5. Ne nassolj, hanem inkább pihenj nappal is pár percet. Ez és az elalvás előtti nyújtógyakorlatok helyreállítják a hormonműködésedet.

A hason körkörösen elhelyezkedő zsírpárna azonban nemcsak szülés utáni jelenség. Ekkor azonban kizárólag egy helyes életmódváltás a járható út számodra!

 A felpüffedt has

Reggelente ugyan lapos a hasad, de napközben egyre inkább felpuffadsz? Nem szenvedsz valamilyen ételallergiában- vagy intoleranciában? Mindenképp megérne egy vizsgálatot! Lehetséges, hogy olyan ételeket fogyasztasz, melyekről nem is gondolnád, hogy a problémáid kiváltói lehetnek.

Tanácsok:

  1. Kerüld a glutént, élesztőt és a feldolgozott tejet tartalmazó élelmiszereket.
  2. A gluténtól fújódnak fel gyakran a belek és tűnik sokkal nagyobbnak a has.
  3. Legalább 2 hétig kerülj 1-1 ételcsoportot, és zárd ki vagy a glutént vagy a laktózt a napjaidból.
  4. Tapasztald ki mi a legmegfelelőbb Neked, mikor működik legjobban az emésztőrendszered? Valószínűleg reggel és a délelőtt folyamán, így ne koplalj délig!
  5. Rágd meg jól az ételt és igyál eleget!
  6. Fogyassz pre-, illetve probiotikumokat a kiegyensúlyozott bélflórádért! Ezek természetes forrásai a joghurt, kefír, bizonyos zöldségek, mint pl. a káposzta, hagyma, fokhagyma. Egészséges bélflóra=laposabb pocak!

Találd meg az okokat és tegyél ellenük! Mozogj rendszeresen, változatosan, ételallergia gyanúja esetén vizsgáltasd ki magad!

Ha pedig segítségre van szükséged, kérdéseiddel megtalálsz! Bátran fogj hozzá, a kitartás eredményhez vezet!

Ha bármilyen kérdésed van, keress bátran!

Losánszki Csilla - fitnesz edző

Baráti üdvözlettel:
Losánszki Csilla
Sportrehabilitációs személyi edző, funkcionális csoportos trainingek oktatója, táplálkozási tanácsadó

Check Also

fitnesz mítoszok

7 női fitness-mítosz

Másképp kell edzened nőként, mint a férfi sportolóknak? Ha az alakformálás, esztétikus izomépítés a célod, …