alváshiány

Alváshiány, mint fogyást lassító tényező

Szinte minden fogyni vágyónak ismerős lehet az a helyzet, amikor is hiába minden praktika, bevált trükk és igyekezet, a kilók megmakacsolják magukat, a súlyvesztés pedig leáll.

Fontos azonban, hogy az elkeseredés helyett a pozitív gondolkodást válaszd, és megpróbáld felderíteni, mi áll a háttérben. Annak ugyanis, hogy szervezeted megcsömörlik, és a fogyás szempontjából felmondja a szolgálatot, számtalan oka lehet.

Alváshiány

Európában szinte minden harmadik ember küzd valamiféle alvásproblémával. A tartósan fennálló alvászavarok pedig súlyos következményekkel járnak: amellett, hogy a rendszeresen nem alvó ember fáradttá és ingerlékennyé válik, egyéb testi tünetek is felléphetnek, többek közt a fogyás stagnálása, illetve a hízás.

banner_660x85
A melatonin nevű hormon ugyanis, mely az álmosságérzetért és a kellemes alvásért felelős, az immunrendszer egészséges működésének ösztönzésében, illetve az ösztrogén és progeszteron hormonok termelődésében is fontos szerepet játszik, így tested anyagcseréjét és a zsírraktározást is befolyásolja. Ha azonban rendszertelenül alszol, melatonin-háztartásod is felborul. Ha szeretnéd, hogy ismét beinduljon a fogyás, elsőként rendezned kell alvással kapcsolatos szokásaidat. Mindenképp szükséged van a napi hét-nyolc óra nyugodt alvásra ahhoz, hogy tested pihenten végezhesse munkáját.

Melatonin-termelődésedet ösztönözheted azzal is, ha betartod mindennapi rutinodat, azonban amellett, hogy azonos időben fekszel és kelsz, ezt egyéb teendőid során sem árt figyelembe venned. Fontos, hogy mindig ugyanabban az időpontban étkezz. Éjszaka ne fogyassz nehezen emészthető ételeket.

Tipp:

  • Levendula illóolaj
  • Az alvást elősegítő gyógynövények: orbáncfű, palástfű, citromfű, macskagyökér, levendula, komló és kamilla.
  • Erősítsd meg magadat egy pozitív gondolattal vagy egy emlékképpel, ami aznap veled történt!
  • Kerüld az alkoholfogyasztást lefekvés előtt, mert ugyan álmossá tesz, de befolyásolja az alvás mélyebb fázisát.
  • Szellőztessünk lefekvés előtt, vagy aludjunk nyitott ablaknál, mert a friss, oxigéndús levegő is elősegíti a mélyalvást és a regenerációt.
  • Alvás közben mobiltelefonunk soha se legyen közel hozzánk, mert gátolja a mélyalvást.

Ha bármilyen kérdésed van, itt alul a komment részben is nyugodtan felteheted

Korpácsi Évi - fitnesz oktató

Baráti üdvözlettel
Korpácsi Évi
fitnesz oktató
aerobic sportedző



Check Also

fitnesz mítoszok

7 női fitness-mítosz

Másképp kell edzened nőként, mint a férfi sportolóknak? Ha az alakformálás, esztétikus izomépítés a célod, …