fitnesz mítoszok

7 női fitness-mítosz

Másképp kell edzened nőként, mint a férfi sportolóknak? Ha az alakformálás, esztétikus izomépítés a célod, nem feltétlenül. Itt az ideje, hogy fényt derítsünk a makacs fitnessmítoszokra, amelyekkel szembe kell nézned, ha nőként a rendszeres erősítő edzés mellett döntesz.

1. A nőknek nem szabad úgy edzeniük, mint a férfiaknak

Tény, hogy a sportoló hölgyek általában más célokat tűznek ki maguk elé. Nem a hatalmas izomtömegek, hanem az esztétikus alakformálás az edzés célja. Az alacsonyabb tesztoszteronszint miatt azonban a hasonló edzésterv más-más eredménnyel jár egy nő, és egy férfi esetében. Nőként a súlyzós edzéssel nem hatalmas izmokat, hanem kisportolt, nőies, formás testet építhetsz. Gondolj bele: a kerekebb fenék, formásabb lábak, hangsúlyosabb derékvonal, kerek vállak a férfiasság jelképei? Na, látod!

2. A női edzés fő célja mindig a fogyás

“Miért edzel, hiszen már úgyis olyan karcsú vagy?” – valószínűleg sok hobbisportoló nőnek ismerős a mondat. Az edzésnek azonban nemcsak a zsírégetés lehet a célja. Ahogy a férfiaknál, a nőknél is eltérhetnek az edzéstervek: míg valaki izmot építene, másnál például a maraton teljesítése a cél, és olyanok is vannak, akik szépségversenyre, vagy fitness modell megmérettetésre készülnek.

Szintén teljesen más edzéstervre van szüksége egy kezdőnek, aki még ismerkedik a sport világával. Míg a haladók számára természetesnek tűnnek az intenzív, kimerítő edzések, egy kezdőt inkább elriasztanak. Az első néhány héten kímélőbb, óvatosabb edzésekkel célszerű bevezetni napirendedbe a rendszeres sportot.

3. A nőknek másmilyen proteinre van szükségük

A táplálékkiegészítők piacán a hagyományos fehérjeporok mellett megjelentek a speciális, “női fehérjék” is. Rózsaszín, dekoratív csomagolás, kisebb kiszerelés – és borsosabb ár jellemzi őket. A fehérjeturmix kiválasztása azonban nem a nemünktől függ, hanem más faktoroktól. Nőként nem úgynevezett”női fehérjére”, hanem a számodra megfelelő proteinre van szükséged – éppúgy, mint a férfi sportolóknak. A férfiak, és nők között egyaránt vannak, akik például a laktóztartalmú fehérjeporokat rosszul emésztik, vagy esetleg a szóját tartalmazó termékek okoznak náluk panaszokat.

Fontos információ ezenkívül, hogy a jobb minőségű proteinporokat alacsony szénhidrát-, és zsírtartalom jellemzi. A nőknek szánt termékekhez a gyártók, hogy jobb ízhatást érjenek el, gyakran több szénhidrátot adnak – ami a diétádra is negatívan hathat.

4. A súlyemelés veszélyes lehet a nők számára

Minden sport, és minden gyakorlat veszélyes lehet, ha a kivitelezés helytelen. A rossz technika, és a rosszul megválasztott súly egyenes út a sérüléshez. Ebből a szempontból nézve tulajdonképpen a férfiak számítanak nagyobb rizikócsoportnak, hiszen közülük – hogy nagyobb súlyt tudjanak megmozgatni – többen követik el ezt ezt a hibát. Aki súlyokkal edz, meg kell teremtenie a megfelelő alapot, és célzottan gyakorolni a megfelelő kivitelezést. Egy személyi edző segítséget nyújthat az alapok elsajátításában, és a hatékonyabb edzésben.

5. A súlyzózás férfiassá tesz

Tény, hogy az erősítő edzéssel zsírt égethetsz, és izmot építesz. Az első pontban említett okból azonban ez nem vezet elférfiasodáshoz. Épp ellenkezőleg: azok a nők, akik rendszeresen végeznek súlyzós edzést, az átlagnál formásabbak, karcsúbbak, egészségesebbek és fittebbek.

6. Kreatin? A nőknek tilos!

A szervezetünk maga is termel kreatint, akár akarjuk, akár nem. Ezt az energiadús foszfátot a szervezet építi fel, és fontos szerepet játszik az izommunkában, akár hosszú-, akár rövidtávú megterhelésről van szó. Aki gyakran, és intenzíven edz, a külső kiegészítésnek is hasznát veheti: ez férfiakra, és nőkre egyaránt érvényes.

7. Nőként a futópad is bőven elég!

Ha szívesen végzel állóképességi edzéseket, akkor is érdemes elgondolkodnod azon, hogy időnként súlyzós gyakorlatokkal egészítsd ki őket. Az erősítő edzés adja meg ugyanis izmainknak azt a képességet, hogy nagyobb ellenállást győzzenek le. Erre akkor is szükséged lehet, ha a maratonra készülsz. Ami a zsírégetést illeti, a súlyzós edzés duplán hatékony: egyrészt már az edzéssel kalóriákat égetsz, másrészt a felépített izom növeli az alapanyagcserét, így szervezeted nyugalmi állapotban is több kalóriát használ fel.

Ha tetszett a cikk, oszd meg ismerőseiddel a facebookon!

Jilly Bernadett - helgafitness.hu

Baráti üdvözlettel:
Jilly Bernadett

Check Also

A sikeres fogyókúrák titka

Tudod, min buknak el a fogyókúrák? A diéták? Az életmódváltási kísérletnek csúfolt koplalások? Azon, hogy …