30 napos kihívás – valóban kihívás?

1,6 millió résztvevő… 30 nap… kocka has… kihívás…. kihívás?

Ismered? 30 days challenge – guggolj, törj ki, erősítsd a hasad, a karod… Persze egyszerre csak egyet. 30 nap, egyre több ismétlés, egyre növekvő kihívás. Ez az elmélet. A valóság meg az, hogy az emberek többségének első nap sem kihívás letolni a 30. napi adagot.

Mindamellett, hogy a nagy semminél egy picit jobb, ha az ember lánya/fia nekilát egy ilyen „mókának” (bár még ezt sem merem egyértelműen mondani: a helytelen kivitelezés, bemelegítés és nyújtás hiánya, sérülésveszély stb. okán), valójában az egész egy nagy kamu. A sok, iszonyat lusta ember hazugsággal történő motivációja!

Miért? Egész egyszerűen azért, mert egy-egy ilyen feladat elvégzése során (1-10 perc időtartam. Ha nagyon kezdő vagy akkor is max. ennyi!) nem kap megfelelő terhelést az izom. Megfelelő terhelés hiányában pedig nem fog fejlődni. Nem. Akkor sem, ha minden nap megcsinálod, és növeled a tétet 5-10 ismétléssel. Mert a szervezeted okosabb, mint Te, és a napi rutin részeként kezeli az ismétlődő gyakorlatokat, na meg a ráfordított kb. 10 percet. És nem fog fejlődéssel reagálni.

De persze, ha unatkozol, hajrá! De tudd: formás combod, feneked és kocka hasad nem az ilyen kihívásoktól lesz, hanem a kemény terheléstől! A valódi edzéstől! Na meg a tiszta étkezéstől és a rendszeres pihenéstől.

Lehet jönni népbutító kihívásokkal, a csoda diétákkal, amik egy hét alatt mínusz 10 kilót hoznak és eltüntetik a narancsbőrt, de valójában ez mind csak átverés.

banner_660x85

Ne a június 1. napján kezdődő 30 napos kihívástól várd, hogy július 1. napján majd büszkén feszíthess a strandon a trendi bikinidben! Mert csalódni fogsz…

Gondolkodj! Legyen valós és reális a célod! Legyenek hatékonyak az eszközeid!

Ne legyél az 1.600.001-dik ember…

(ui. én kipróbáltam! Ha helyesen, odafigyelve végzed a gyakorlatokat, akkor ártani nem ártasz, és a kemény edzések mellett végezve a challenge feladatokat a kitartásodért mindenképpen jár az elismerés! De! Csak ettől ne várd a csodát!)

Kálmán Teréz

Baráti üdvözlettel:
Kálmán Teréz
fitnesz oktató

Check Also

fitnesz mítoszok

7 női fitness-mítosz

Másképp kell edzened nőként, mint a férfi sportolóknak? Ha az alakformálás, esztétikus izomépítés a célod, …